باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شائبه در تاراج اموال آموزش و پرورش/ ابهام در تعیین تکلیف مالکیت اردوگاه «شهید باهنر»

در حالی که آموزش و پرورشی‌ها از پرداخت به موقع اقساط اردوگاه باهنر خبر می‌دهند اما دستگاه‌های نظارتی کوتاهی دولت در پرداخت را اعلام می‌کنند.

شائبه در تاراج اموال آموزش و پرورش/ ابهام در تعیین تکلیف مالکیت اردوگاه «شهید باهنر»به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته بود که موضوعی تحت عنوان چوب حراج به اردوگاه باهنر مطرح شد که در نهایت این موضوع به آن‌جایی ختم شد که آموزش و پرورشی‌ها برای پرداخت معوقات بازنشستگان از اوراق صکوک استفاده کرده و در ازای آن اردوگاه شهید باهنر را ودیعه قرار داده‌اند تا اقساط مربوط به این اوراق پرداخت شود.

به دنبال این قضیه ماجرا را در این یکسال پیگیری کردیم، اما نمایندگان مجلس از بی برنامگی در پرداخت اقساط و چرایی انتخاب این ملک  به عنوان ودیعه خبر دادند و ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مدعی شده بود که اردوگاه با ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اعتباری ۴ هزار میلیارد تومانی واگذار شده است و در ازای این مبلغ باید ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آموزش و پرورش بازگرداند تا مالکیت اردوگاه باهنر را به دست گیرند.

در جریان این موضوع منصور اردستانی مدیرکل امور حقوقی، املاک آموزش و پرورش گفته بود که در انتخاب اردوگاه به عنوان ودیعه برای پرداخت اوراق صکوک مسئولان وقت به جای عرصه و اعیان (زمین و ملک) فقط زمین را در نظر گرفته‌اند، اما در این مورد اختلاف نظری وجود دارد که سازمان بازرسی کل کشور به آن ورود پیدا کرده است.

این شائبه‌ها درباره یکی از با ارزش‌ترین اموال آموزش و پرورش در حالی مطرح می‌شود که سکانداران آموزش و پرورش از سید جواد حسینی سرپرست وقت آموزش‌و‌پرورش و محسن حاجی میرزایی وزیر بر مالکیت قطعی این اردوگاه تاکید دارند.


بیشتر بخوانید: ماجرای ورود سازمان بازرسی به پرونده اردوگاه باهنر چیست؟


اما و اگر‌های پرداخت به موقع اقساط

در حالی که مسئولان آموزش و پرورش از پرداخت به موقع اقساط اردوگاه شهید باهنر خبر می‌دهند و مدعی هستند که این اقساط تا سال ۹۹ به اتمام می‌رسد، اما چند روز پیش بود که قاضی سراج از کوتاهی دولت در پرداخت اقساط وام اردوگاه باهنر خبر داده بود که بر اساس این اظهارات موضوع را از سعید طاهری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه جویا شدیم.


بیشتر بخوانید: اما و اگر‌های مالکیت اردوگاه دانش‌آموزی «شهید باهنر»/ اعلام زمان اتمام اقساط اجاره


او در این مورد به خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: درباره پرداخت اقساط به طور کامل تعهدات خود را انجام دادیم و هیچ کدام از قسط‌ها به تعویق نیفتاده است.

طاهری اظهار کرد: آن‌چه وظیفه سازمان برنامه و بودجه بوده است تمام و کمال انجام شد و حدود ۲ سال دیگر تا پایان پرداخت اقساط اردوگاه باقی مانده است.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه تاکنون تمامی اقساط به موقع و در سررسید پرداخت شده است، تصریح کرد: مشکلی بابت تأمین اعتبار نداریم و روال پرداخت را مطابق گذشته دنبال می‌کنیم.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر شائبه‌های قیمت گذاری در اردوگاه و تعیین قرارداد آن بیان کرد: در زمینه فعالیت‌های حقوقی، سازمان بازرسی به ماجرا ورود پیدا کرده است و برای قیمت گذاری هم کارشناسان رسمی دادگستری این کار را انجام داده‌اند که حوزه تخصصی خود را می‌طلبد، اما در موضوع پرداخت اقساط که مربوط به سازمان برنامه و بودجه است مشکلی بابت این فرآیند نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار