راه‌اندازی مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی تا پایان شهریور

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز رتبه‌بندی این اتاق تا پایان شهریور خبر داد و گفت : امیدواریم تا پایان سال ۵۰ تا ۱۰۰ واحد برتر و صاحب برند استان رتبه‌بندی شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه رتبه‌بندی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی با جدیت در کشور و استان کرمانشاه پیگیری می‌شود، گفت : متاسفانه ایران از جمله معدود کشور‌هایی است که به جز شرکت‌های فنی و مهندسی که از گذشته رتبه‌بندی می‌شدند، رتبه‌بندی خاصی در زمینه واحد‌های تولیدی و صنعتی ندارد.

او از تمهیداتی که اخیرا با همکاری اتاق ایران و وزارت صمت برای رتبه‌بندی واحد‌های تولیدی و شرکت‌های کشور اندیشیده شده یاد کرد و گفت : در کرمانشاه نیز بر اساس سند رونق تولید رتبه‌بندی واحد‌ها به عنوان یک تکلیف به اتاق بازرگانی سپرده شده است.

کاشفی از مزیت‌های رتبه‌بندی صنایع و شرکت‌ها هم یاد کرد و با بیان اینکه هر یک از این واحد‌ها گرید و درجه خاصی در رتبه‌بندی دریافت می‌کنند، گفت: می‌توان بر اساس این درجه، امتیازات ویژه‌ای را از دستگاه‌های مختلف برای واحد‌ها در نظر گرفت.

او افزود: برای مثال واحدی که درجه اول و طلایی را کسب کرده از نظر حساب‌های مالیاتی، شفافیت مالی و ... بررسی شده است و دستگاه‌هایی مانند مالیات، تامین اجتماعی و ... باید اسنادش را بپذیرند و یک مسیر ویژه برای این واحد در نظر بگیرند.

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: از سوی دیگر یکی از الزامات صدور کارت‌های بازرگانی برای طولانی مدت (۳ تا ۵ سال)، داشتن درجه رتبه‌بندی از سوی واحد‌ها است.

کاشفی با بیان اینکه مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران از چندی قبل فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: تا پایان شهریور ماه مرکز رتبه‌بندی اتاق کرمانشاه راه اندازی شود.

او افزود: مقدمات این کار فراهم و شرکت همکار در زمینه رتبه‌بندی نیز مشخص شده است.

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: امیدواریم تا پایان سال ۵۰ تا ۱۰۰ واحد برتر و صاحب برند استان رتبه‌بندی شوند.

او با بیان اینکه رتبه‌بندی برای واحد‌ها هزینه دارد، از در نظر گرفتن تخفیفاتی برای واحد‌های تولیدی و شرکت‌های استان خبر داد.

کاشفی گفت: صاحبان واحد‌ها و صنایع می‌توانند از اوایل مهر ماه برای انجام امور رتبه‌بندی خود به اتاق کرمانشاه مراجعه کنند تا کار آن‌ها در کوتاهترین زمان انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

رتبه بندی ۵۰ تا ۱۰۰ واحد برتر و صاحب برند

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار