اجرای برنامه پاکبانان محرم

مدیراجرایی سازمان مردم نهاد «ندای قاصدک» کرمانشاه از اجرای برنامه پاکبانان محرم به عنوان فعالیتی از سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در ایام محرم یاد کرد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کاوه جوانشیر مدیراجرایی سازمان مردم نهاد «ندای قاصدک» کرمانشاه از اجرای برنامه پاکبانان محرم به عنوان فعالیتی از سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در ایام محرم یاد کرد .

او گفت : فعالان زیست محیطی در روز‌های تاسوعا و عاشورا در هیات‌های مذهبی تقسیم می‌شوند و به جمع آوری زباله و امور زیست محیطی اقدام می‌کنند و علاوه بر آن هیات‌ها را به استفاده از ظروف شیشه‌ای که جایگزین بهتری برای ظروف یکبار مصرف است تشویق می‌کنند.

 جوانشیر افزود: امسال برنامه ما در ۲ تا سه ایستگاه انجام می‌شود که مهم‌ترین و پرازدحام‌ترین آن ایستگاه مصدق است.

او گفت: قرار براین است تا داوطلبان در روز تاسوعا ساعت ۹ صبح در این منطقه حاضر می‌شوند که برنامه‌های آموزشی آغاز شده و دستکش، بازوبند و کیسه زباله به آنان داده می‌شود.

او افزود: باتوجه به بازگشایی مرز خسروی درصدد هستیم که این فعالیت را در صورت سازماندهی در مسیر اربعین و حتی به کشور عراق انتقال دهیم.

جوانشیر گفت: هیچ سازمان و یا ارگان خاصی متولی این حرکت نیست بلکه همه فعالان محیط زیست استان در این مراسم شرکت می‌کنند، تشکل‌های زیادی که به ۱۰ تشکل می‌رسد برای شرکت در برنامه پاکبانان محرم اعلام آمادگی کرده اند که درصدد گسترش این فعالیت هستیم.

این فعال زیست محیطی افزود: ضایعات و زباله همواره به شهر اسیب می‌رساند، ولی با توجه به خیل عزاداران باید سازو کار‌های این چنینی اندیشیده شود .

 

 

انتهای پیام/د

وعده ما صبح روز تاسوعا

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار