در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصوبات اخیر انجمن قلم ایران از زبان رئیس این مجموعه

محسن پرویز گفت: اخیرا مطابق مصوبه هیئت مدیره انجمن قلم ایران با دبیران دورهای گذشته جایزه قلم زرین جلسه داشتیم.

دبیران هفده دوره جایزه قلم زرین با اعضای انجمن قلم دور یکمیز نشستند/ مصوبات اخیر انجمن قلم ایران از زبان رئیسشمحسن پرویز، رئیس انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انجمن قلم ایران مطابق برنامه‌های قبلی خود هر دو هفته یکبار جلسات هیئت مدیره را برگزار می‌کند گفت: اخیرا مطابق مصوبه هیئت مدیره انجمن قلم ایران با دبیران دور‌های گذشته جایزه قلم زرین جلسه داشتیم.

وی افزود: برخی داوران و دبیران جایزه قلم زرین با توجه به اینکه هفده دوره برگزاری این جایزه را پشت سرگذاشتیم فکر می‌کردند کاری می‌توان انجام داد. برای همین هیئت مدیره انجمن قلم ایران تصویب کرد جلسه مشترکی میان انجمن قلم ایران و دبیران دوره‌های گذشته برگزار شود در این جلسه نکاتی مطرح شد.

پرویز گفت:برخی از نظر‌های دبیران گذشته قلم زرین که قابلیت اجرا دارد اجرایی می‌شود. یکی از نکات مهمی که درباره جوایز ادبی مطرح می‌شود این است که پس از اهدای جایزه، کتاب برگزیده به خوبی تبلیغ نمی‌شود. تا جایی که بتوانیم همکاری نهاد‌های فرهنگی و مراکز اطلاع رسانی را جلب می‌کنیم. صحبت‌هایی درباره داوری و نحوه گزینش داوران در جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: دو موضوع مهم دیگر هم در انجمن قلم ایران پیگیری می‌شود که یکی از آن ها، جشنواره بین المللی فلسطین است. این جایزه با همکاری نویسندگان، شاعران و افراد فرهنگی برجسته‌ای از کشور‌های لبنان، سوریه، یمن، عربستان، تونس، اندونزی، عراق، ایران و ترکیه در حال برگزاری است.

رئیس انجمن قلم ایران با اشاره به اینکه قرار است جایزه‌ای به برجسته‌ترین آثار نوشته شده اعم از شعر و داستان در حوزه فلسطین اهدا شود بیان کرد: قرار شد در ایران هم جایزه ادبی فلسطین را در سطح ملی برگزار کنیم. در حال حاضر رضا اسماعیلی، دبیری این جایزه ادبی را به عهده دارد. انجمن قلم ایران فکر می‌کند وظیفه انجمن و مراکز فرهنگی این است که اجازه ندهند بیانیه گام دوم انقلاب هم مانند شعار‌های سال در مقاطعی مطرح و تمام شود. از همین رو سلسله نشست‌هایی را در این باره برگزار می‌کند. تاکنون دو نشست آن برگزار شده است و برگزاری این نشست‌ها ادامه خواهد داشت.

پرویز در خصوص زمان برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ اظهار داشت: افراد برگزیده جشنواره ادبی چهلچراغ مشخص شدند. کتاب‌های این جشنواره در دست انتشار است، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه از کتاب‌ها رونمایی می‌شود. تاریخ دقیق برگزاری مراسم اختتامیه هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار