منابع کاخ سفید: رفتار ترامپ هر لحظه متغیر است

بیزنس اینسایدر در مطلبی با استناد به صحبت‌های منابع ناشناس در کاخ سفید، جزئیاتی را درباره حالات روانی و روحیات رئیس‌جمهور آمریکا فاش کرد.

منابع کاخ سفید: رفتار ترامپ هر لحظه متغیر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر، شان کانلی، پزشک کاخ سفید پیش از این ضمن تاکید بر «سلامت جسمی بسیار خوب» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده بود وضعیت جسمی او به قدری خوب است که می‌تواند برای یک دوره دیگر و حتی برای مدت طولانی تری در منصب ریاست جمهوری باقی بماند.

این در حالی است که اوضاع روانی دونالد ترامپ همچنان به یکی از مشکلات دستیاران و افراد نزدیک به او تبدیل شده است. زیرا هیچ کسی نمی‌تواند پیش بینی کند او قرار است چه کند.

یکی از کارکنان کاخ سفید به بیزنس اینسایدر گفت: «حالات و روحیات او بر اساس برخی عناوین و توئیت‌ها در یک دقیقه به حالت دیگری تغییر می‌کند و همه برنامه‌های او نیز به ناگاه عوض می‌شود، زیرا روحیه لعنتی اش را از دست می‌دهد.»

ترامپ اخیرا با نشان دادن نقشه‌ای دستکاری شده تلاش کرد تا ابعاد و شدت توفان دوریان را به نحوی توضیح دهد که توجیهی برای ادعا‌های توئیتری او باشد. روز پنج شنبه ترامپ در نشستی در کاخ سفید با کوین مک آلینان، وزیر امنیت ملی، نمودار‌هایی به تاریخ ۲۹ و ۳۰ اوت را نشان داد که به گفته وی ثابت می کند آلاباما ۵ تا ۲۰ درصد در معرض توفان دوریان قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در توئیتر خود مدعی شد ایالت آلاباما نیز در معرض خطر توفان دوریان قرار دارد و موجب ترس در میان مردم این منطقه شد. اندکی بعد سازمان ملی هواشناسی آمریکا در بیرمنگام در پیامی توئیتری نوشت: آلاباما هیچ آسیبی از دوریان نخواهد دید. تکرار می‌کنیم، هیچ اثری از دوریان در آلاباما نخواهد بود.

با این حال ترامپ در توئیت‌های دیگری به تکرار ادعا‌های خود ادامه داد و با استناد به مدل‌های خاص هواشناسی گفت آلاباما متاثر از توفان دوریان خواهد شد. در همین حال، ترامپ ضمن انتقاد از رسانه‌هایی که به بررسی واقعیت ادعاهای وی می‌پردازند، اعلام کرد چنین اتفاقی هرگز برای سایر روسای جمهور آمریکا رخ نداده است.

این منبع ناشناس کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به این پرسش که چرا چنین مسائلی بیش از موضوعات دولتی برای ترامپ اهمیت دارد گفت: باید پاسخ این پرسش را از روانپزشک پرسید. من مطمئن نیستم که صلاحیت اظهارنظر درباره این موضوع را داشته باشم.

همچنین یک منبع دیگر کاخ سفید گفت بیانیه‌های عمومی ترامپ با آنچه که پشت در‌های بسته می‌گوید، قابل مقایسه نیست؛ به گفته این منبع که به نام او نیز اشاره‌ای نشده است «ترامپ مانند گاوی است که رنگ قرمز دیده، نمی‌توان به او تفهیم کرد و در نهایت مجبور هستی برنامه‌های آن روز را ببوسی و کنار بگذاری، زیرا باید دنبال یک کودک ۴ ساله بدوی.»

اوایل سال جاری، پزشک کاخ سفید پس از معاینه چهار ساعته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد وی تاکنون دارو‌های آرامبخش یا بیهوشی دریافت نکرده است. سال گذشته نیز همین پزشک گفته بود رئیس جمهور آمریکا ژن‌های فوق العاده خوبی داد و در عالی‌ترین شرایط سلامتی به سر می‌برد! با این حال، شرایط روحی و روانی وی تاکنون بررسی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار