دانستنی‌های حقوقی؛

آیا می‌توان ورثه خود را از ارث محروم کرد؟

یک وکیل دادگستری درباره چگونگی تقسیم ارث و محروم کردن یکی از وراث توضیحاتی داد.

دانستنی حقوقی// آیا می‌توان ورثه خود را از ارث محروم کرد؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از فوت هر فردی، بر اساس قانون ارثیه مشخصی به هر یک از ورثه متوفی تعلق می‌گیرد.

هر یک از ورثه نسبی و سببی می‌تواند سهم مشخصی از اموال متوفی را به خود اختصاص دهد، اما در این میان فرد متوفی می‌تواند پیش از مرگ برای خود وصیت نامه‌ای را تنظیم و برای بخشی از آن تعیین و تکلیف کند.

محمدامین حسین‌آبادی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر فردی با تنظیم وصیت‌نامه‌ای برای خود می‌تواند بخشی از اموالش را در قالب آن وصیت نامه به هر شخصی که می‌خواهد، بدهد.


بیشتر بخوانید: سوء پیشینه کیفری بعد از چه مدتی پاک می‌شود؟


این وکیل پایه یک دادگستری درباره بخشی از اموال که می‌توان آن‌ها را پیش از مرگ تعیین و تکلیف کرد، گفت: هر یک از افراد می‌توانند برای یک سوم اموال خود پیش از مرگ تعیین و تکلیف کنند و به هر فردی که می‌خواهند آن را بدهند یا در هر بخش و حوزه‌ای که دوست دارند آن را خرج کنند.

نمی‌توان ورثه خود را از ارث محروم کرد

او با اشاره به چگونگی محروم کردن فردی از ارث بیان کرد: هیچ فردی نمی‌تواند ورثه خود را از ارث محروم کند، زیرا ارث یک حق آمره است که نمی‌توان آن را از کسی سلب کرد.

حسین آبادی تصریح کرد: پیش از فوت می‌توان برای یک سوم اموال خود وصیت‌نامه‌ای را تنظیم کرد، این وصیت نامه یا به صورت عادی یا به صورت رسمی و در دفاتر ثبت اسناد ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار