محسنی اژه‌ای:

قوه قضاییه از کسانی که بدنبال ارتباط با دشمن باشند نمی‌گذرد/ عزمی جزم برای برخورد با فساد

معاون اول قوه قضائیه گفت: کسانی که با دشمن آگاهانه و ناآگاهانه ارتباط برقرار کنند، بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه خواهد ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ظهر امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه خدا را شاکرم خدمت شما مردم عزیز، ولایتمدار، شهیدپرور و مؤمن لرستان رسیدم، اظهار داشت: ایام عزاداری امام حسین (ع) را خدمت شما حسینی‌ها تسلیت می گویم.

او با بیان اینکه در آستانه ۱۷ شهریور هستیم، گرامی می‌داریم یاد شهدای ۱۷ شهریور و همه شهدای اسلام و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: حقیقتاً تشکر می‌کنم از حضور شما بزرگواران در این مراسم و شرمنده هستم که عده قابل توجهی ساعتی است سرپا ایستاده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه این جلسه منعقد شده است به پاس تقدیر و تشکر از دو مدیر خدوم و دلسوز، نیازی به توصیف و تعریف از آقایان نیست، افزود: شما بهتر از من آقای بدری را می‌شناسید که تقریباً ۹ سال در سمت ریاست کل دادگستری لرستان انجام وظیفه کردند، انسانی دلسوز، خیرخواه و دنبال این بودند آنچه به نفع ملت و نظام و انقلاب است را انجام دهند.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه من شهادت می‌دهم آنچه در وسع آقای بدری بود در لرستان انجام دادند، ان شاء الله خداوند متعال به همه مدیران خدوم توفیق دهد، گفت: آرزو دارم در مسئولیت بعدی خود در قوه قضائیه توفیقات متعددی داشته باشند.

او ادامه داد: آقای رزم نیز هم در امر قضا کار کرده‌اند و هم در امر مدیریت، در مسائل مردم و حکومت و نظارت‌ها مسئولیت داشته‌اند، برای ایشان هم آرزوی توفیق دارم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی ایجاد و گسترش عدالت است، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های انبیای الهی همین بوده است، یکی از چیزهایی که در تحقق عدالت مؤثر است امر به معروف و نهی از منکر است، امام حسین (ع) هرآنچه در طبق اخلاص داشت تقدیم کرد برای امر به معروف، از جان عزیزان و یاوران و طفل شیرخواره خود مایه گذاشتند برای اینکه معروف‌ها را احیا کنند و از منکرات و منکر بزرگی که در آن مقطع بود جلوگیری کنند.

محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم هدف نظام الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان قسط و عدل است محقق شود باید همه ما آمر به معروف و هم ناهیان از منکر شویم، افزود: با صدای بلند می گویم قوه قضائیه امروز همچنان که مصمم است قاطعانه و بدون تبعیض با انواع فساد از جمله فساد اقتصادی برخورد کند، به همین میزان از آمران به معروف حمایت می‌کند و خودش هم جزو آمران به معروف است.

او با اشاره به اینکه امروز از جمله معروف‌ها اصل نظام اسلامی است، بنابراین حفظ نظام اسلامی بر همه ما واجب است و هرکس به هر میزانی با زبان، قلم و قدم خود در فضای مجازی و دیجیتال و عمومی به این نظام مقدس که مرهون خون همه شهدا است خیانت کند با او برخورد می‌کنیم، گفت: این انقلاب شعبه‌ای است از انقلاب حسین (ع)، اگر کسی بخواهد به این انقلاب خدشه‌ای وارد کند اجازه نخواهیم داد. چنانچه اجازه دهیم خیانت کرده‌ایم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از منکرهای بزرگ این است که بخواهیم همانطور که یزید خواست محور حق را از جای خود منحرف و به جای آن یک فرد فاسد را به جای امیرالمومنین به مردم معرفی کند، کسانی بخواهند با چهره نفاق یا چهره ظاهری به نظام خیانت کنند، به همه واجب است که از این منکر جلوگیری کنیم، تصریح کرد: کسانی می‌خواهند با ترفندهایی ارزش‌های این نظام و اسلام را جور دیگری به مردم ارائه دهند.

محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه امروز اگر کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه عزت مردم و کشور را بفروشند بر همگان واجب است جلوگیری کنیم و هشدار دهیم، اگر با هشدار دادن عمل نکردند، وارد میدان شویم، افزود: اگر کسانی بخواهند با دشمن آگاهانه یا ناآگاهانه همدستی کنند و عزت اسلام و نظام و شهدا را به بیگانگان واگذار کنند بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه باقی می‌مانند و با آنها در آینده برخورد خواهد شد. قانون و مردم از آنها نمی‌گذرند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چند مسئله به ظاهر جزئی اما به نظر خودم مهم را بیان می‌کنم، گفت: امروز تعداد زیادی از نفرات در این سالن حضور دارند، از این مقدار نفر ساعتی که در اینجا مصرف شده باید استفاده بهینه کنیم، برای خدمت به مردم و کشور، نباید اینجا بنشینیم تنها از یکدیگر تعریف کنیم. من امیدوار بودم برخی از سروران عزیز اینجا صحبت کنند، برخی از کسانی که صحبت کردند بگویند امروز در لرستان این مشکلات را داریم و پیشنهاد ما برای حل آن این است.

او با بیان اینکه امیدوارم در آینده بتوانیم از چنین جلساتی بهره بیشتری ببریم، تصریح کرد: در جلسه صبح در ایلام که تودیع و معارفه آقای رزم و دهقانی بود همین مسائل را متذکر شدم. چه در دستگاه قضائی چه در دستگاه غیرقضایی بیت المال را اهمیت دهیم و در جهت خرج بیت المال عنایت داشته باشیم. حفظ بیت المال به معنای اعم باید مورد اهتمام قرار گیرد، چون بیت المال همیشه مقدس است چون مال همه عموم است.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید همیشه نسبت به بیت المال اهتمام داشته باشیم، باید نسبت به هزینه کرد بیت المال بیش از پیش دقت کنیم، افزود: من با فرهنگ این استان کمتر آشنا هستم، این برداشت من را بگذارید پای کم اطلاعی من، اما در خیابان می‌آمدم دیدم برای تودیع و معارفه امروز خیلی بنر زده‌اید، اینها عزت و بزرگی نمی‌آورد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه شاید بی اطلاعی یا کم اطلاعی من باشد، اما در خیابان دیدم بنرهای بسیار بزرگ زده‌اند که نمی دانم چقدر هزینه دارد، گفت: آیا این از جیب خودمان هزینه شده یا از جیب بیت المال؟ یک جاهایی زیر بنر نوشته است روابط عمومی، شهرداری و… دقت شود در هزینه بیت المال.

او با بیان اینکه نکته بعدی که ممکن است کوچک باشد اما من در همین جلسه می‌دیدم برخی از افرادی که شئونات جلسه را رعایت نکرده‌اند، تصریح کرد: ممکن است کسی بگوید چیزی نیست چهارتا تار مو پیداست، آن عزیز عکاسی که من برایش احترام قائلم در این جلسه در جلوی همه ما مدیران، قضات، کارمندان، روحانیون، استاندار موهایش پیداست، چرا؟ آیا هیچکدام از ما این را حلال می‌دانیم؟ هیچ فتوایی این را حلال کرده؟

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: آن خانم محترمه اول خودش باید رعایت کند، بعد ما باید تذکر بدهیم. آنها الان دارند به من بد نگاه می‌کنند و در دلشان چیزی به من می‌گویند، حرفی نیست، پس چرا ما از امر به معروف سخن می‌گوئیم؟ اگر کسی فتوا داده باشد حلال است حرفی نیست. اما هیچکس این را حلال نمی‌داند.

محسنی اژه ای گفت: شأن جلسات را رعایت کنیم و تذکر بدهیم. این تذکرها بی تأثیر نیست.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز قوه قضائیه عزم را جزم کرده، تأثیرگذاری هم داشته و مردم به حق امیدوار شده‌اند که با فساد با قاطعیت برخورد می‌شود، گفت: از مردم و مدیران و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی، علما، مدیران اجرایی و … خواهش می‌کنم همه دست به دست هم دهیم از فضایی که ایجاد شده حداکثر استفاده در برطرف کردن بسترهای فساد را داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اگر زمانی بگذرد و مردم ببینند آنچه انتظار داشتند انجام نشد بدتر از قبل می‌شود، از این فرصت پیش آمده استفاده شود و آنچه مورد انتظار مردم است یعنی مبارزه قاطع و بدون تبعیض با فساد محقق شود، تصریح کرد: اگر نسبت به مدیری، فردی و یا هر دستگاهی اطلاعاتی دهید ضبط و دنبال می‌شود، لکن ممکن است نتیجه آن زمان بر باشد، ممکن است زمان بر باشد اما تردید نکنید که مؤثر است.

محسنی اژه ای یادآور شد: مردم به دستگاه قضائی، اطلاعاتی و امنیتی منکرها را اطلاع دهند و معروف‌ها را ترویج دهند، اگر اشکال و ایرادی از قوه قضائیه می‌بینید منعکس کنید. مرکز گویای ۱۲۹ داریم، از طریق وب و تلفن گویا می‌توان اطلاع داد. مواردی که می‌بینید مستدل و منطقی اطلاع دهید. همه دست به دست هم دهیم در جهت کمک به مردم.

او با اشاره به اینکه همه مردم کشور ما از جمله لرستان، استانی که شیعه و محب محمد و آل محمد هستند، در میادین مختلف برای کشور امتحان پس داده‌اند و شایسته خدمت هستند، گفت: همه ما افتخار کنیم که خادم ملت باشیم و برای مردم کار کنیم. خواهش من از آقای رزم رئیس کل جدید دادگستری لرستان این است که همراه با دستگاه‌های دیگر بنشیند همفکری کنید تا مشکلات مردم مشخص و حل شود. ابتدا در مقام اصلاح برآییم، ذهنیت اول رفع مشکلات باشد. می‌توان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات مردم را حل کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، این پیشگیری را یک دستگاه نمی‌تواند انجام دهد و همه باهم باید تلاش کنیم، تصریح کرد: آیا درست است که در یک استانی که ۶ هزار شهید داده است، انصاف است قتل عمد در این استان واقع شود؟ همه ما خودمان را مسئول بدانیم. می‌دانید یک قتل چقدر تبعات دارد؟ حیف است.

محسنی اژه ای گفت: نیروی انتظامی، سپاه عزیز و قوه قضائیه دست به دست هم دهیم آن‌هایی که قابل ارشاد و هدایت نیستند را پیدا کنیم و مجازات کنیم. نگذاریم آرامش مردم را به هم بزنند. آن‌هایی که قابل تنبه هستند هم تنبه کنیم. درگیری‌ها را به صلح و سازش ختم کنیم. خیر و برکتی که در صلح است در فرآیند دادرسی ما نیست.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون اول قوه قضائیه در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خدا توفیقات آقای رییسی وآقای محسنی اژه ای را زیاد کنه
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۰۱:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
آقای رئیسی ملت به شما اعتماد دارند شما یاور این مردم هستید خداوند پشت و پناهتان