هدیه عجیب عربستان به زوج‌های یمنی و زندانیان سعودی + تصاویر

طبق برآوردهای سازمان‌ها و کارشناسان ۶۷ درصد از تلفات غیرنظامی جنگ یمن تنها بر اثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمله روز یکشنبه جنگنده‌های نیروی هوایی عربستان به زندانی در استان ذمار یمن بار دیگر جنایتی بزرگ از ائتلاف متجاوز عربی در حق مردم یمن را رقم زد. سعودی‌ها که در سال‌های اخیر بار‌ها اقدام به بمباران مراکز غیر نظامی مانند بیمارستان، مدارس، مجالس ختم و عروسی و یا بازارچه‌های شهری کرده بودند، اینبار در جنایتی منحصر به فرد با بمباران زندانی در استان ذمار موجب کشته شدن ۱۳۰ نفر از نیرو‌هایی شدند که زمانی تحت حمایت این کشور در میادین نبرد حضور داشته و توسط رزمندگان یمنی به اسارت درآمده بودند. این تعداد کشته، حمله فوق را به دومین حمله هوایی پرتلفات در کل جنگ پس از حمله سال ۲۰۱۶ به مراسم تشییع جنازه‌ای در شهر صنعا تبدیل کرد.

طبق برآورد‌های نسبتا معتبر سازمان‌ها و کارشناسان بین المللی ۶۷ درصد از تلفات غیر نظامی جنگ یمن تنها بر اثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن بوده است. بخش بزرگی از این تلفات را زنان و کودکان مظلوم یمنی تشکیل میدهند که باعث شد عربستان به عنوان کودک‌کش‌ترین دولت دنیا در سال ۲۰۱۸ و بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.

به این بهانه قصد داریم در این گزارش به تعدادی از مهم‌ترین و پرتلفات‌ترین جنایات نیروی هوایی عربستان و امارات در طول سال‌های جنگ بپردازیم.

جنایت استان لحج

///

صبح روز ۶ اکتبر ۲۰۱۵ میلادی، جنگنده‌های ائتلاف در دو نوبت اقدام به بمباران یک مرکز خرید عمومی در استان لحج کردند. این منطقه از تعدادی مغازه، رستوران و یک پمپ بنزین کوچک تشکیل شده و کوچک‌ترین نشانه‌ای از فعالیت نظامی در آن دیده نمی‌شد. اقدام جنگنده‌های متجاوز در بمباران ثانویه این محل که موجب کشته و زخمی شدن مردمی شد که برای کمک به آسیب دیدگان حمله اول تجمع کرده بودند اوج جنایت متجاوزین را برملا کرد. در این حمله حدود ۴۰ نفر از مردم بیگناه به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.

///

محل اصابت دو بمب پرتابی جنگنده‌های متجاوز

رستوران شهر زبید

بعد از ظهر روز ۱۲ می ۲۰۱۵ رستورانی در شهر زبید در استان حدیده مورد اصابت جنگنده‌های سعودی قرار گرفت که موجب شهادت ۶۰ نفر از جمله ۱۳ زن و ۸ کودک شد.

کارشناسان دلیل تلفات بالای این حمله را حملات دوم و سوم به این محل تنها لحظاتی بعد از حمله اصلی اعلام کردند که موجب شد مردم و امدادگرانی که برای یاری رساندن به مجروحان حادثه وارد محل شده بودند نیز قربانی این جنایت بزرگ شوند.

///

حمله به زندانی در شهر صنعا

در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷، حمله هوایی به زندانی در مرکز شهر صنعا پایتخت یمن، به کشته شدن ۳۹ و زخمی شدن ۹۰ نفر منجر شد.

حمله به بازاری در استان صعده

غروب روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۵، حمله هوایی به مرکز خریدی در روستای منبه در استان صعده یمن موجب شهادت ۷۲ نفر شد.

مراسم عروسی در سنبان

روز ۷ اکتبر ۲۰۱۵ حمله هوایی به مراسم عروسی همزمان سه زوج جوان یمنی در شهر سنبان در استان ذمار، موجب شهادت ۴۳ نفر از مردم غیر نظامی شد.

///

محل دفن پیکر شهدای حمله به شهر سنبان

حمله به اتوبوس دانش آموزان در ضحیان

///

یکی از دردناک‌ترین و وحشیانه‌ترین موارد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی، در صبح روز ۹ آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی در شهر ضحیان استان صعده به وقوع پیوست. جنگنده‌های سعودی با بمبارلن اتوبوس حامل دانش آموزان بیگناه که در کنار یک فروشگاه مواد غذایی متوقف شده بود، موجب شهادت بیش از ۵۰ تن و زخمی شدن ده‌ها فرد دیگر شدند. تصاویری که از بقایای بمب‌های مورد استفاده در این حمله منتشر شد مدل بمب و کشور سازنده آن یعنی ایالات متحده امریکا را نشان میداد.

///

بقایای بمب هواپرتاب مدل GBU ۱۲ ساخت امریکا

مراسم ختم شهر صنعا

این حمله به عنوان فجیع‌ترین و پرتلفات‌ترین حمله هوایی در تمامی سال‌های جنگ یمن شناخته شده است. عصر روز ۸ اکتبر ۲۰۱۶ نیروی هوایی عربستان در حمله به یک مراسم تشییع جنازه در صنعا پایتخت یمن ۱۳۷ نفر از غیرنظامیان را به شهادت رسانده و حدود ۵۰۰ نفر را مجروح کرد.

///

بررسی آماری حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی و تلفات غیرنظامی حاصل از آن

پس از گذشت ۱۶۴۷ روز از آغاز حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان به مردم بی دفاع یمن، تا امروز حدود ۲۰ هزار حمله توسط جنگنده‌های این ائتلاف به مناطق مختلف یمن انجام شده است که منجر به شهادت ۸۴۴۱ غیر نظامی و زخمی شدن ۹۶۴۰ نفر شده است.

///

///

نمودار کلیه حملات هوایی از زمان آغاز جنگ به تفکیک ماه

در این میان ۶۲۸۰ حمله هوایی ثابت شده به اهداف غیر نظامی انجام شده است.

///

نمودار تعداد حملات هوایی به اهداف غیرنظامی به تفکیک استان

اهداف غیر نظامی که مورد حملات هوایی ائتلاف قرار گرفتند طیف گسترده‌ای شامل مدارس، مراکز خرید، مساجد، پناهگاه‌های مردمی، کارخانجات و ... را شامل می‌شود که در زیر به تفکیک تعداد حملات به هر کدام از این اهداف را مشاهده می‌کنید:

///

در پایان ذکر مجدد این نکته ضروری است که این داده‌ها تنها شامل تلفات غیرنظامی حاصل از حملات هوایی متجاوزین است و شامل موارد هجوم قوای زمینی ائتلاف و یا موارد مرگ و میر ناشی از قحطی و بیماری نمی‌شود.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
عربستان از طریق حمله به تاسیسات نفتیش به زانو در خواهد آمد . موشک جواب موشک
آخرین اخبار