طنین یاحسین در یوم العباس زنجان؛ تا ساعتی دیگر

ارادتمندان اباعبدالله ازکشورهای همجوار و استانهای مختلف امروز خود را به زنجان رسانده اند تا در اجتماع بزرگ یوم العباس در زنجان حضور یابند.

طنین یاحسین در یوم العباس زنجان؛ تا ساعتی دیگررییس هئیت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:همه امکانات تجهیز شده و خادمان افتخاری هم برای برگزاری باشکوه این مراسم آماده اند.

غم پرور افزود: امسال  ۴ هزار خادم افتخاری به همراه نیرو‌های انتظامی، راهنمایی و رانندگی و همه مسئولان استانی آماده هستند.

او ادامه د اد: ۱۰ موکب هم در طول مسیر‌های عزاداری  برپا شده تا با توزیع شربت چای و ... از عزاداران حسینی پذیرایی کنند.
 
دسته حسینیه اعظم زنجان امروز بعد از نماز ظهر و عصر در داخل مسجد شروع و پس از مداحی و روضه خوانی ساعت ۱۳ حرکت خود را آغاز می‌کند.

عاشقان اباعبدالله مسیر فردوسی، سبزه میدان، میدان انقلاب را دراین دسته همراهی و در پایان دعای فرج امام زمان (عج) را در مقابل بقعه امام زاده سید ابراهیم (ع) زمزمه می‌کنند.
 
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان  نیز درباره پخش زنده مراسم عزاداری زنجانی‌ها در روز هشتم محرم نیز گفت: هر سال این مراسم از۱۷ شبکه داخلی و خارجی پخش می‌شود که امسال نیز مطابق سنوات گذشته این روال را در پیش رو خواهیم داشت.

محدوديت های ترافيكی دسته حسينيه اعظم زنجان


سرهنگ  شیر محمدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان هم گفت: باتوجه به اینکه طرح ترافیکی در مسیر برگزاری دسته اجرا می‌شود رانندگان از پارک خودرو در مسیر‌های اصلی و اطراف مسیر حسینیه خودداری کنند.

او افزود: به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان (یوم العباس)، تردد و توقف کلیه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در این روز از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم در مسیر‌های اعلامی ممنوع می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی تصریح کرد: در این روز تردد و توقف کلیه خودرو‌ها از میدان ۱۵ خرداد تا میدان آزادی شامل خیابان امام، سبزه میدان – میدان انقلاب – صدر جهان – بلوار آزادی، چهار راه سعدی به سمت میدان انقلاب، خیابان سعدی جنوبی به سمت میدان انقلاب ممنوع خواهد بود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خیابان‌های منتهی به مسیر اصلی حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان مسدود خواهند شد گفت: علاوه بر خودرو تردد موتور سیکلت و دوچرخه نیز در زمان حرکت این دسته عظیم حسینی نیز در میسر‌های اعلامی ممنوع بوده و شهروندان می‌توانند از خیابان‌های مجاور به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.
 
۶ ایستگاه ثابت ذبح در دسته‌های عزاداری زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان  نیز با اشاره به اینکه در هنگام حرکت دسته‌های بزرگ نظیر حسینیه اعظم ۶ ایستگاه ثابت ذبح در نظر گرفته شده است، گفت: از مردم درخواست  کرد کشتار‌های خود را در این ایستگاه‌ها انجام دهند

حاج کاظمی افزود: ۳۵ بازرس بهداشتی ۱۸ دامپزشک و ۲۰ ناظر شرعی درروز دسته برکار کشتار نذورات نظارت دارند.

همچنین اکیپی شامل ۸ نفر در قربانگاه حسینیه اعظم هم کار کشتار برای نذورات نیابتی را برعده خواهند داشت.
 
انتهای پیام/ن
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.