نویسنده دفاع مقدس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آثار شعاری دفاع مقدس مورد استقبال قرار نمی گیرد

کاشفی خوانساری گفت: آثار تولیدی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، کار‌های شعاری و نادری هستند که متاسفانه خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

سیدعلی کاشفی خوانساری نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کیفیت و کمیت آثار ادبیات دفاع مقدس گفت: نویسندگان از نظر کمی در ادبیات دفاع مقدس فعالیت زیادی انجام داده اند اما از نظر کیفی در تولید این آثار در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه ناشران و سازمان‌های متعددی در حوزه ادبیات دفاع مقدس کار و برای بهتر شدن وضعیت هزینه می‌کنند، گفت: آثار تولیدی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، کار‌های شعاری و نادری هستند که متاسفانه خیلی مورد استقبال مخاطبان و ناشران برای خرید و فروش قرار نمی‌گیرند.

کاشفی خوانساری تصریح کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه کتاب‌های غیر داستانی نظیر ادبیات دفاع مقدس، خاطرات و تاریخ شفاهی رخ داده که بسیار ارزشمند و عامه پسند بوده است.

وی بیان کرد: برای بهتر شدن وضعیت ادبیات دفاع مقدس، دخالت‌های دولت در این زمینه باید کم شود، جریان نقد و پژوهش در حوزه ادبیات دفاع مقدس به صورت موشکافانه افزایش پیدا کند و باید تعریف خود را از ادبیات دفاع مقدس اصلاح کنیم.

کاشفی خوانساری گفت: نباید به دنبال کار‌های شعاری، پر رنگ و مدعی بهترین بودن در ادبیات دفاع مقدس باشیم چرا که یک کار ادبی خوب می‌تواند به زندگی و انسان‌ها بپردازد و در خلال این داستان جنگ هم روایت شود. یعنی اینکه اگر حجم کل یک اثر در حال وهوای دفاع مقدس باشد، نباید انتظار مواجه شدن با کار‌های موفق و با کیفیت باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.