معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

تعیین ۳ منطقه هاب در مرز مهران برای ارائه خدمات به زائران اربعین / مرز خسروی به کمک مرز مهران می‌آید

قربانی گفت: زائرانی که در هنگام بازگشت از مرز مهران وارد ایران می‌شوند می‌توانند به ۳ منطقه هاب کرمانشاه، همدان و اندیمشک مراجعه کنند.

تعیین ۳ منطقه هاب در مرز مهران برای ارائه خدمات به زائران اربعین / مرز خسروی به کمک مرز مهران در ایام اربعین می‌آیدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برنامه روی خط خبر شبکه خبر درباره آخرین جزئیات ترافیکی روز اربعین خبر داد و گفت: سازمان راهداری امسال با همکاری چندین دانشگاه اقدام به طراحی نقشه‌های ترافیکی خاص برای جلوگیری از ایجاد مشکلات و تسهیل در رفت و آمد زائران در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود میزان تمایل سفر به کربلا و نجف در اربعین ۲ برابر سال گذشته شود، گفت: در سال گذشته ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به کربلا و نجف از ۳ پایانه مرزی عبور کردند و پیش بینی می‌شود امسال میزان زائران ۲ برابر شود و ما سعی کرده‌ایم تمامی ظرفیت‌های خود را جهت تسهیل در رفت و آمد فراهم کنیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۵۰ درصد از بار سفر در این ایام در مرز مهران است، گفت: در ۲ سال پیش ۵۰ درصد از زائران از مرز مهران، ۲۰ درصد از چذابه و ۳۰ درصد از شلمچه عبور کردند، اما در سال گذشته ناگهان مسافران تصمیم گرفتند که در هنگام برگشت به جای مرز چذابه و شلمچه از مرز مهران عبور کنند در نتیجه میزان زائران عبوری از مرز مهران از ۵۰ درصد به ۶۵ درصد تغییر کرد و ما با توجه به این تغییر ناگهانی ۲۴ ساعت با مشکل مواجه شدیم در نتیجه امیدواریم امسال زائران در هنگام بازگشت تصمیمات غیر منتظره‌ای را در این شرایط نگیرند.


بیشتر بخوانید: مرز خسروی از ۷ صبح تا ۷ شب جهت پذیرایی از زائران اربعین آماده است / قیمت بلیط اتوبوس در ایام اربعین گران نمی‌شود


قربانی با بیان اینکه امسال ۳ منطقه در مرز مهران از جمله کرمانشاه، همدان و اندیمشک را به عنوان هاب در نظر گرفته‌ایم گفت: طی مطالعات گسترده‌ای که با همکاری دانشگاهیان صورت گرفته سعی کرده‌ایم مدل پس کرانه‌ای را در پایانه‌های معین ایجاد کنیم که این مناطق زمینه ساز افزایش سرعت انتقال زائران، امکان سرویس دهی مطلوب و تسهیل در رفت و آمد زائران می‌شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در این مناطق هاب از جمله شهر کرمانشاه و اندیمشک امکان نظارت بیشتر در رفت و آمد و همچنین ارائه کیفیت بیشتر خدمات به مسافران می‌شود، گفت: در این مناطق به دلیل آن که پایانه‌ها از جمله پایانه‌های مرزی و همچنین پایانه‌های ریلی به یکدیگر نزدیک هستند باعث تسهیل در رفت و آمد مسافران می‌شود.

او اظهار کرد: به طور مثال در مرز مهران یکی از مناطق هاب ایستگاه حمل و نقل ریلی تا مرز بسیار نزدیک است و همین موضوع باعث ایجاد حمل و نقل ترکیبی در این شرایط می‌شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: با مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته میزان تمایل مسافران در استان‌های مختلف بررسی شد و تمامی خطوط ارتباطی حمل و نقلی به صورت مساوی در تمامی استان‌ها طراحی و بررسی شده است.

قربانی اظهار کرد: در دوره ۵ روزه از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی کاملاً باز است و سیستم‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی با توجه به توزیع مناسبی که انجام شده می‌توانند استفاده کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: زائرانی که در هنگام بازگشت از مرز مهران وارد ایران می‌شوند می‌توانند به ۳ منطقه هاب، از جمله کرمانشاه، همدان و اندیمشک با سیستم اتوبوسرانی منتقل شوند و در آن شهر‌ها از امکانات ریلی و هوایی جهت بازگشت استفاده کنند.

او تأکید کرد: از زائران تقاضا داریم در هنگام بازگشت از مرز‌هایی که برای رفت استفاده کردند استفاده کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه به لحاظ سیستمی که طراحی شده است توزیع اتوبوس در تمامی مرز‌ها به صورت متوسط بوده و برای هر استان و هر مرزی با توجه به زائران رفت در نظر گرفته شده است به طور مثال هر هموطنی از مرز شلمچه وارد کشور عراق شده در هنگام بازگشت هم باید از مرز شلمچه استفاده کند تا با مشکل مواجه نشود.

او تأکید کرد: از مرز شلمچه زائران استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، منطقه جنوبی خوزستان می‌توانند استفاده کنند و به تمامی زائران توصیه می‌شود در هنگام بازگشت از همان مرز استفاده کنند.

قربانی درباره مرز چذابه هم گفت: استان‌های خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد، اصفهان، شمال استان خوزستان می‌توانند از این مرز استفاده کنند و با توجه به توزیع مناسب سیستم اتوبوسرانی زائران باید از این مرز‌ها استفاده کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در مرز مهران ۳ منطقه هاب و معین را در نظر گرفته‌ایم گفت: پایانه کرمانشاه برای دوره ۵ روزه پذیرای زائران شهر‌های کرج، سنندج، اراک، سمنان، اردبیل، ارومیه و تبریز است و زائران می‌توانند از پایانه‌های مسافربری در شهر‌های مختلف کرمانشاه جهت تردد استفاده کنند.

او تأکید کرد: پایانه معین اندیمشک پذیرای زائران شهرکرد، یزد، اصفهان و خرم آباد است و پایانه مسافری همدان پذیرای زائران شهر‌های قم، ساری، گرگان، مشهد و بجنورد است.

قربانی درباره پایانه مرزی خسروی گفت: امروز شاهد بازگشایی مرز خسروی هستیم و ما سعی خواهیم کرد از مرز خسروی جهت کمک به مرز مهران استفاده کنیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: با بازگشایی این مرز ۱۰ درصد از بار مسافری مهران بر دوش مرز خسروی خواهد افتاد.

او تأکید کرد: مرز خسروی در این ایام در ساعات مشخصی از جمله ساعت ۷ صبح تا ۱۷ آماده ارائه خدمات به زائران است و زائرانی که در هنگام شب وارد این مرز می‌شوند نمی‌توانند جهت عبور استفاده کنند در نتیجه به زائران توصیه می‌شود با برنامه‌ریزی و آمادگی قبلی در این ایام به پایانه‌ها مراجعه کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سعی کرده است در این ایام از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران استفاده کند و زائران اگر با برنامه ریزی قبلی وارد این مرز‌ها شوند می‌توانند شاهد یک سفر ایمن و مطلوب باشند.

او با بیان اینکه امسال ارائه سرویس‌های دربستی اتوبوسی را با همکاری ستاد اربعین بسیار کاهش داده‌ایم، گفت: در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که اتوبوس‌ها با ۱۵ تا ۲۰ نفر مسافر به زائران خدمات و سرویس دهی می‌دادند، اما امسال تنها در موارد خاص از جمله جانبازان و یا معلولان می‌توانند از سرویس‌های دربستی استفاده کنند.

قربانی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم اتوبوس‌ها بعد از ۲۴ ساعت که از مرز عبور کردند باید به چرخه سیستم حمل و نقلی وارد شوند تا برای رفت و آمد زائران با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/

بازگشایی مرز خسروی ۱۰ درصد از بار مسافری مرز مهران را می‌کاهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار