نژاد بهرام خبرداد؛

یک متر از اراضی دولتی به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص نیافته است

عضو شورای شهر تهران با تذکری به وزیر راه و شهرسازی، گفت: علی‌رغم دستور رئیس جمهور برای واگذاری رایگان بافت‌های فرسوده دولتی، هنوز در این مورد اتفاقی رخ نداده است.


حتی یک متر از اراضی دولتی به نوسازی بافت‌های فرسوده  اختصاص نیافته استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر ایراد کرد، با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر توجه به امر بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری، گفت: علی‌رغم این دستور مشاهده می‌شود که دستگاه‌های دولتی کمترین همکاری لازم با مدیریت شهری را در قبال این موضوع نداشته‌اند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس ماده ۹ آیین‌نامه‌ی اجرایی بازآفرینی شهری به منظور سرعت بخشیدن در نوسازی بافت‌های فرسوده و ماده ۴۳ آن مبنی بر درخواست وزارت راه، کلیه وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی که صد درصد سهام آن متعلق به دولت است، وظیفه دارند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود در محدوده محلات دارای بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

او با تاکید بر اینکه شرکت بازآفرینی وظیفه دارد با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به شناسایی اینگونه اراضی اقدام کند، گفت: علی‌رغم صراحت آیین‌نامه مذکور تاکنون حتی یک متر از اراضی دولتی به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده تخصیص نیافته است.


بیشتر بخوانید: لزوم ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه حفظ تاریخ آیین‌ها


او با اشاره به اینکه سازمان نوسازی شهر تهران اقدام به شناسایی ۵۶ قطعه متعلق به دستگاه‌های دولتی در محدوده هدف بازآفرینی کرد و گفت: از این میان ۱۴ مورد شرایط لازم را برای استفاده در الگوی بازآفرینی داشته‌اند و شخص رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه دستور واگذاری این اراضی را صادر کرده است که هنوز با گذشت بیش از یک ماه از این فرمان اتفاق جدیدی رخ نداده است.

نژاد بهرام با اشاره به تبصره ۲ ماه ۵ این آیین‌نامه گفت: بر این اساس ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای تعریض معابر و ایجاد فضای سبز و آزاد‌سازی اراضی در طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی شهری بر عهده شهرداری و ۷۰ درصد بر عهده دولت است.

او با بیان اینکه شهرداری تهران ریز هزینه‌های انجام شده پس از ابلاغ آیین‌نامه را بر اساس سهم ۳۰ درصدی خود به شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرده، گفت: علی‌رغم توافق اولیه مبنی بر پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد تومان در جهت تعیین سهم دولت در ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی در محدوده‌های هدف برای کلان شهر تهران این رقم در مراحل بعدی به ۵۳ میلیارد تومان، کاهش یافت و پس از آن به بهانه‌های مختلف شرکت بازآفرینی شهری متعهد شده که ۱۰ میلیارد تومان برای این کار پرداخت کند که این رقم تا کنون محقق نشده است.

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: در همین راستا از وزیر راه انتظار می‌رود با صدور دستورات لازم در محل تکالیف دستگاه‌های دولتی در این مسیر گام بردارد.

انتهای پیام/

شناسایی ۵۶ قطعه متعلق به دستگاه‌های دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار