مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان:

چهار مجتمع آب‌رسانی روستایی برای شاهرود و میامی در دست اقدام است

منصور کشاورزیان با اشاره به افزایش اعتبارات گفت: چهار مجتمع آب‌رسانی روستایی برای شاهرود و میامی تعریف‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، منصور کشاورزیان  مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ضمن بیان اینکه اعتبارات مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی استان سمنان ۵۰ درصد افزایش یافت، گفت: چهار مجتمع برای شاهرود و میامی در دست اقدام قرار دارد که شهریورماه جاری ابلاغ و این طرح‌ها تعریف می‌شوند.

او ضمن بیان اینکه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش مجتمع‌های روستایی قرار دارند، افزود: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های جدید خانوار‌های تحت پوشش رشد قابل توجهی داشته باشند کما اینکه تعداد روستا‌هایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند نیز کاهش‌یافته است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ضمن بیان اینکه از مدیران شهرستانی خواسته شد تا نقاط حادثه‌خیز خط و لوله انتقال خود را بررسی کنند، ابراز داشت: برای بازسازی و مرمت، وضعیت خطوط مجتمع ۹ روستایی خارتوران شاهرود در حال بررسی است که در مرحله بعد مجتمع پنج روستایی گرمسار در اولویت پروژه‌ها خواهد بود.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه متأسفانه فرسودگی در خطوط انتقال آب بسیار بالا است، تصریح کرد: طی سال ۹۷ به نسبت ۹۶ حدود ۱۷ درصد کاهش اتفاقات آب حوزه روستایی در استان سمنان گزارش شد که امیدواریم در سال ۹۸ این میزان ۱۰ درصد دیگر نیز کاهش پیدا کند.

او ضمن بیان اینکه طی هفته دولت امسال ۸۵ طرح با ۱۸ میلیارد تومان و چهار پروژه بااعتبار چهار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شده است، افزود: این طرح‌ها باعث شد تا آب‌رسانی با تانکر از ۵۷ روستای ابتدای دولت تدبیر و امید به ۱۷ مورد برسد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های موجود این میزان نیز کاهش یابد.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۵۰ انشعاب غیرمجاز آب روستایی در سطح استان شناسایی شدند، اضافه کرد: با توجه به اینکه انشعاب غیرمجاز باعث هدر رفت و کاهش سطح کیفی آب می‌شود لذا با این‌گونه موارد به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اعتبار مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی استان سمنان ۵۰درصد افزایش یافت

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار