صدور قبض سبز برای مشترکین زنجانی

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از ارسال پیامک قبض سبز برای کلیه مشترکان به صورت اتوماتیک از لحظه صدور قبض خبر داد.

صدور قبض سبز برای مشترکین زنجانیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان پیرامون حذف کاغذی گفت: در روش صورحساب کاغذی فعلی که در شرکت توزیع برق زنجان انجام می‌گیرد، برای انجام فرآیند ارسال صورتحساب به مشترک، که شامل چاپ و سپس ارسال به مأمور و پخش قبوض بین مشترکین توسط مأمور می‌باشد، حدود ۱۵ روز زمان مورد نیاز است. با حذف صورتحساب کاغذی مدت زمان دریافت قبض از زمان صدور به صفر خواهد رسید.

عبداله نثار افزود: جهت اجرای این طرح گام‌های مهمی به موازات هم برداشته شده است که به اختصار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد زیرساخت فنی و ارتباطی مناسب جهت ارسال قبوض الکترونیکی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عموم مشترکین، انجام مکاتبات لازم با استانداری و سازمان‌های مختلف، آموزش نیروی انسانی دست اندرکار، جمع‌آوری شماره‌های همراه مشترکین و ایجاد بستر مناسب جهت دریافت قبوض سبز با فرمت pdf از طریق وب سایت و برنامه موبایلی سامانه برق زنجان (سبز). همه این موارد چرخه تکاملی خود را طی می‌کنند و مدام درحال بهبود و تکمیل هستند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از پایش آمار شماره‌های همراه توسط شرکت توانیر بطور روزانه خبر می‌دهد و می‌افزاید: در این خصوص با همکاری کلیه واحد‌های سازمان و امور‌های اجرایی شرکت توزیع برق استان و پیمانکاران و مأموران مرتبط موفق شده‌ایم اطلاعات شماره تماس بیش از ۹۲ درصد از مشترکین را جمع‌آوری نماییم.

عبداله نثار گفت: در میان مناطق، منطقه ایجرود، با ثبت شماره تماس بیش از ۹۵ درصد در رتبه اول استان قرار دارد و مناطق سجاس، گرماب و طارم نیز با آمار بیش از ۹۴ درصد در رتبه بهتری نسبت به سایر مناطق قرار دارند. از سوی دیگر آمار نشان می‌دهد جمع آوری شماره در بین مشترکان صنعتی و کشاورزی موفق‌تر بوده است.

نثار معتقد است، این فعالیت همچنان در حال انجام، پیگیری و پایش است و تا حصول نزدیک به ۱۰۰ درصد شماره‌های همراه ادامه خواهد داشت.


روش‌های ثبت شماره همراه


روش‌های جمع‌آوری شماره همراه مشترکین بسیار متنوع است. ساده‌ترین روش، ارسال پیامکی رمز رایانه هفت رقمی موجود بر روی قبوض کاغذی به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۲۷ است. این پیامک باید از تلفن همراهی ارسال شود که قرار است قبوض الکترونیکی را دریافت کند.

روش دیگر ثبت رمز رایانه و شماره همراه در صفحه‌ای که در وب سایت شرکت توزیع به همین منظور طراحی شده است، می‌باشد. مشترکان برای استفاده از این روش باید به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به نشانی www.zedc.ir مراجعه کنند.

روش مهم دیگری که برای جمع‌آوری شماره‌ها درنظر گرفته شده است مراجعات حضوری مأموران قرائت کنتور در محل اشتراک می‌باشد. در این خصوص مأموران توضیحات لازم را به صورت چهره به چهره به مشترکان ارائه و به سوالات احتمالی پاسخ می‌دهند.

روش آخر نیز مراجعه مشترک به دفاتر پیشخوان دولت درنظر گرفته شده است و مکاتبات لازم جهت اخذ و ثبت شماره همراه مشترک با دفاتر پیشخوان انجام گرفته است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از ارسال پیامک قبض سبز برای کلیه مشترکان به صورت اتوماتیک از لحظه صدور قبض خبرداد و افزود: مشترکان برق برای دریافت ریز کارکرد اشتراک خود با روش‌های مختلفی می‌توانند اقدام کنند.

عبداله نثار گفت: یکی از روش‌ها دریافت کارکرد که با استقبال خوبی همراه شده است، نرم‌افزار سامانه برق زنجان (سبز) که توسط معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان طراحی شده است می‌باشد. این نرم افزار با قابلیت‌های مختلف برای سیستم‌های اندروید تلفن همراه طراحی و گسترش داده شده و مشترک با نصب این نرم افزار می‌تواند بدون مراجعه به امور‌های برق سطح استان خدمات مختلف را به صورت غیرحضوری دریافت کند که یکی از امکانات آن دریافت کارکرد مشترکان برق است.

نثار تاکید کرد: مشترکان همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، کارکرد اشتراک خود را با فرمت پی‌دی‌اف دریافت و پرینت نمایند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.