آمادگی پلیس برای برقراری نظم و امنیت تاسوعا و عاشورای حسینی

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از آمادگی کامل پلیس برای برقراری نظم و امنیت مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

آمادگی پلیس برای برقراری نظم و امنیت تاسوعا و عاشورای حسینیسردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: همواره در این ماه آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف کاهش یافته و در عین حال رأفت و گذشت در سطح جامعه افزایش داشته است که این نشان می‌دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورای حسینی در طول سال برقرار باشد تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از هیات‌های مذهبی که در روز‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته اند، اظهار داشت: هدف همه ما اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به شکلی شایسته و در خور شان و شخصیت آن امام معصوم (ع) است که راه آزادی و آزادگی را به همه انسان‌ها آموخت.

سردار قنبری افزود: به همین منظور و برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع)، حفظ قداست فرهنگ عاشورا و همچنین تسهیل حضور شهروندان در مساجد و اماکن مذهبی، برخی ممنوعیت‌ها توسط پلیس راهور در ایام تاسوعا و عاشورا اعمال خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همکاری و تعامل هیئت‌های مذهبی و عزاداری در خصوص پرهیز از قمه زنی، عدم بیان مطالب تفرقه افکنانه و انتخاب افرادی به عنوان همیاران محرم و انتظامات هیئت‌ها از دیگر موارد مورد تاکید پلیس است.

سردار قنبری با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است، خاطرنشان کرد: رعایت این فریضه الهی به عنوان یک وظیفه همگانی خصوصا در ایام ماه محرم باید سرلوحه کار آحاد جامعه باشد.

او  از مردم فهیم استان سیستان و بلوچستان خواست به پیام‌ها و متن‌هایی که باموضوع توهین به مقدسات اسلامی و اختلاف بین مذاهب (شیعه و سنی) در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شوند توجه نکنند، زیرا اینگونه پیام‌ها از سوی دشمن و با هدف بر هم زدن آرامش و امنیت شهروندان انجام می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پلیس با آمادگی کامل و حضور فعال برای حفظ امنیت مراسمات عزاداری تلاش می‌کند و در کنار مردم حضور دارد، گفت: از شهروندان و هیئت‌های مذهبی تقاضا داریم همکاری و تعامل لازم را با خادمان خود در نیروی انتظامی داشته باشند و در جهت پیشگیری از حوادث و اتفاقات ناگوار در صورت مشاهده هر گونه موارد منیتی با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ع

آمادگی  پلیس  در ایام محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.