رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبرداد؛

هشدار پلیس به شهروندان هنگام رانندگی در شب‌های عزاداری حسینی

سردار هادیانفر گفت: رانندگان دقت کنند چراکه این شب‌ها مردم لباس مشکی به تن دارند و تاریکی شب تهدیدی برای آنهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: به کلیه پلیس‌های راهور سراسر کشور و پلیس راه ابلاغ کرده‌ایم که با تمام توان در مدیریت ترافیک جابه‌جایی ناوگان کشوری در حوزه عمومی و مردمی فعالیت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر وضعیت خوب هست و با هماهنگی‌های ابلاغ شده، تقریبا تمام مساجد و هیئت‌ها به نوعی با پلیس راهور همکاری دارند، تا بتوانیم تاثیر در حرکت و جابجایی را بدون اینکه هیچ گره ترافیکی ایجاد شود داشته باشیم.

او بیان کرد: این روز‌ها بیشتر مردم لباس مشکی به تن دارند و تاریکی شب تهدیدی برای مردم به خصوص اطفال و افراد کهنسال در شب است.


بیشتر بخوانید: سردار هادیانفر: «پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند/ گشت‌های نامحسوس پلیس در ۱۰ استان راه‌اندازی می‌شوند


سردار هادیانفر تاکید کرد: خواهش‌ما از رانندگان این است که نهایت دقت را داشته باشند و والدین نیز در حین تردد از معابر خیابان، مراقب اطفال خود باشند تا شاهد آسیب نباشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال‌های گذشته نیز تصادف موتور سیکلت‌ها با عابرین پیاده به نوعی در بخش‌هایی افزایش داشته، که باید مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد تا دچار مشکل نشویم.

او ادامه داد: تقریبا از چهارشنبه هفته گذشته سفر‌ها شروع شده و تعداد زیادی از هموطنان به شهر‌های خودشان سفر کرده‌اند، تا مراسم تاسوعا و عاشورا را در زادگاه خودشان باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: ما تردد‌هایی را به محور‌های شمالی، غربی، جنوبی و شرقی کشور داشته‌ایم، اما در چند روز گذشته تردد‌های جاده‌ای ما به شهر‌های مذهبی افزایش پیدا کرده.

سردار هادیانفر با بیان اینکه برای این شب‌ها تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی را لحاظ کرده‌ایم، گفت: محدودیت‌هایی را برای موتور سیکلت‌ها و کامیون‌ها را از امروز صبح ابلاغ کرده‌ایم و اعمال می‌شود تا حادثه و ترافیک سنگینی نداشته باشیم.

او افزود: در شهریور ماه سال گذشته تقریبا ۱۶۸۶۴ جان باخته داشتیم، اما این ماه وضعیت مطلوب تری را شاهد بوده‌ایم و مردم نیز قوانین را رعایت کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه امیدواریم در چند روز پایانی شهریور نیز کمترین حوادث ترافیکی را داشته باشیم، افزود: ۸۲ درصد شکل‌گیری تصادفات ۴ عامل اصلی: سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.

وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته تقریبا ۴۹ درصد نسبت به دوره گذشته واژگونی داشته‌ایم که اساس آن خواب آلودگی است.

سردار هادیانفر گفت: از چهارشنبه بار بازگشت را داریم و خواهش داریم که هموطنان دقت کافی را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: به طور کلی در جاده‌های کشور به خصوص در مواقع پیک ترافیک، چند محدودیت داریم که یکی از آنها تردد موتور سیکلت است.

وی افزود: به دلیل آسیب شدیدی که در جاده‌ها وجود دارد، موتور سیکلت‌، کامیون و کامیونت‌ها به استثنا وسایل نقلیه‌ای که مواد فاسد شدنی همراه دارند، محدود هستند.

سردار هادیانفر ادامه داد: در روزها و ایام تعطیل این محدودیت ها را اعلام میکنیم که از امروز صبح به کل کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
راه بندان به هر دليلي حق الناس و حرامه
آخرین اخبار