مولایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه‌ها هستیم

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی و مجلس مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد مانند متادون در داروخانه‌ها هستند.

جواد مولایی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در زمینه توزیع متادون در داروخانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نامه ریاست جمهوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر داروهای ترک اعتیاد مانند متادون باید از طریق داروخانه‌ها در سراسر کشور توزیع شود و به فروش رسد.

او ادامه داد: باید توجه داشت که این مصوبه مشکلات زیادی را برای مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های ترک اعتیاد ایجاد می‌کند و سازمان نظام پزشکی و حتی مجلس مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد مانند متادون در داروخانه‌ها هستند زیرا در کلینیک‌های ترک اعتیاد دوز داروی افراد معتاد مشخص است و تجویز دارو زیر نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام می‌گیرد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته توزیع داروی ترک اعتیاد در کلینیک‌های ویژه صورت می‌گیرد و توزیع داروی معتادان در داروخانه‌ها باعث ایجاد یک بی‌نظمی می‌شود.


بیشتر بخوانید: دارو‌های متادون باید هولوگرام‌دار شوند


توزیع داروی معتادان باید زیر نظر کلینک های ترک اعتیاد باشد

مولایی بیان کرد: در داروخانه‌ها متخصصان و کارشناسان حوزه اعتیاد حضور ندارند و نظارتی روی میزان دوز داروهای معتادان وجود ندارد به همین دلیل ممکن است این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای افراد شود.

او گفت: در کلینیک‌های ویژه ترک اعتیاد به صورت دوره‌ای آزمایش‌های HIV، هپاتیت و مشکلات کبدی از معتادان در حال ترک گرفته می شود و در صورت توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه‌ها دیگر چکاپ دوره‌ای انجام نمی‌گیرد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی یادآوری کرد: قرار است جلسه‌ مجددی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه توزیع داروهای ترک اعتیاد مانند متادون در کلینیک‌ها انجام شود تا به نتایج قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار