نظارت ۵۴ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام در روز‌های تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:۵۴ اکیپ ثابت و سیار نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان از تجهیز و ساماندهی ۱۹ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار با ۸۶ نفر دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در سطح استان خبر داد.

او گفت: به منظور ارتقاء سطح بهداشت عمومی و تأمین غذای سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان و در راستای اطمینان خاطر نیکوکارانی که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به ذبح دام و نذورات دام قربانی می‌نمایند، اکیپ‌های بازرسی و نظارت بهداشتی در ادارات دامپزشکی استان تجهیز و سازماندهی شده اند.

رسولی اظهار داشت: نسبت به تأمین دام زنده‌ی نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام نمایند و در صورت نیاز به معاینه رایگان دام ها، نذورات و لاشه‌ی دام‌های قربانی، مراتب را با شماره تلفن ادارات دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یا با سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فعالیت ۵۴ اکیپ دامپزشکی در ایام محرم در سطح استان همدان، تصریح کرد: چهار مرکز کشتارگاه با حضور ۸۶ نفر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در روز تاسوعا و عاشورا در سطح استان آماده نظارت بر کشتار دام عزاداران حسینی هستند.

دکتر محمودرضا رسولی، با اشاره به نظارت سالانه اکیپ‌های دامپزشکی بر کشتار دام اظهار داشت: در طول دهه نخست محرم اکیپ‌های سیار و بازرسان دامپزشکی در سطح استان همدان حضور داشته و بر کشتار دام نظارت کامل دارند.

او افزود: در روز تاسوعا و عاشورا تعداد ۳۵ اکیپ سیار و ۱۹ اکیپ ثابت در سطح استان آماده نظارت بر کشتار دام بوده تا هیچ گونه مشکل بهداشتی و شرعی در ذبح دام‌ها صورت نگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در روز تاسوعا و عاشورا، ۲۹ نفر دکتر دامپزشک، ۴۴ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ نفر ناظر شرعی بر کشتار دام نظارت دارند و در صورت تماس با شماره ۱۵۱۲، اکیپ سیار دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم است.

او با اشاره به حضور کارکنان این اداره کل اعم از دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در طرح تشدید نظارت ذبح شرعی و بهداشتی، تصریح کرد: در روز تاسوعا و عاشورا همه دستگاه‌ها تعطیل هستند، اما اداره‌کل دامپزشکی در راستای حفظ بهداشت و سلامت عزاداران حسینی و نظارت بر ذبح دام‌ها فعال و آماده ارائه خدمات به مردم است.

دکتر رسولی اظهار داشت: پنج مرکز کشتارگاه در روز تاسوعا و عاشورا در سطح استان همدان فعالیت دارند که همگی با حضور بازرسان بهداشتی در حال آماده باش هستند و افراد با حضور در این مراکز و یا تماس با اکیپ سیار از خدمات ویژه ذبح دام برخوردار می‌شوند.

او گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های بین بخشی همزمان با اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات افراد جامعه، کلیه دام‌های قربانی در مناسبت‌های مختلف را مورد بازرسی قرار خواهیم داد تا هیچ لاشه‌ای بدون نظارت وارد چرخه مصرف انسانی نشود.

انتهای پیام/ا

 تشدید نظارت های دام پزشکی استان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روزهای تاسوعا و عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار