۲۰۰ تن ماهی از لرستان به کشورهای همسایه صادر شد

مدیرکل شیلات لرستان گفت: با توجه به نیاز بالای داخلی در موضوع فروش ماهی سال گذشته تنها ۲۰۰ تن صادرات ماهی به کشور‌های همسایه صورت گرفت، اما با افزایش تولید، صادرات نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل شیلات لرستان گفت: با توجه به نیاز بالای داخلی در موضوع فروش ماهی سال گذشته تنها ۲۰۰ تن صادرات ماهی به کشور‌های همسایه صورت گرفت، اما با افزایش تولید، صادرات نیز افزایش می‌یابد.

کیارش بیرانوند اظهار داشت: رشد اقتصادی و اشتغال از جمله اهدافی است که همواره مورد توجه دولت‌ها بوده و در ایران و به خصوص استان لرستان با محوریت استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به تولید تخم ماهی چشم زده با مشارکت کشور فرانسه اشاره کرد و افزود: تنها مرکز تولید تخم ماهی چشم زده در استان لرستان قرار دارد و علاوه بر آن نیز در حال احداث کارخانه خوراک دام با همکاری شرکت بیومار دانمارک هستیم که با ایجاد این مرکز افزایش تولید را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر صادرات و ایجاد مراکز گردشگری در حوزه شیلات، گفت: باتوجه به نیاز بالای داخلی در بحث فروش ماهی سال گذشته تنها ۲۰۰ تن صادرات ماهی به کشور‌های همسایه داشته ایم، اما با افزایش تولید، صادرات نیز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: همچنین در بخش گردشگری نیز تاکنون ۲مجوز ایجاد منطقه گردشگری شیلاتی داده شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل شیلات لرستان گفت: با تلاش همکاران، شیلات لرستان در جشنواره شهید رجایی سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در بخش زیر بنایی تولیدی معرفی شد.

بیرانوند گفت: ما سعی کرده ایم مناطق با استعداد پرورش ماهی در قفس را شناسایی کرده و از حداکثر توان و ظرفیت‌های استان در این بخش استفاده نماییم.

سالانه ۲۵ هزار و ۹۱۳ تن ماهیان پرواری (سردآبی و گرم آبی) در ۶۵۳ مزرعه در لرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ب

صادرات ۲۰۰ تن ماهی از لرستان

برچسب ها: شیلات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.