از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

برای آشنایی با فناوری‌های عجیب و شگفت انگیزی که در جهان ابداع شده‌اند، این مطلب را بخوانید.

از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای فناوری به طور مداوم در حال تغییر و تحول است، برخی از این فناوری‌های عجیب و شگفت انگیز می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ما کمک کند. با ما در این سفر اکتشافی فن آوری همراه شوید و از دیدن این نوآوری‌ها شگفت زده شوید.
 

هواپیما‌های بدون سرنشین خوراکی!

فناوری‌های مختلفی وجود دارد که برای کمک به مردم و نجات آن‌ها در مناطقی که در اثر بلایای طبیعی آسیب دیده اند، به کار گرفته شده اند، اما این فناوری یکی از جالب‌ترین آنهاست. Pouncer یک پهپاد ارزان‌ قیمت است که برای دستیابی به مناطق دور افتاده که در آن جاده‌ها مسدود شده و یا غیرقابل عبور هستند، طراحی شده است. این هواپیمای بدون سرنشین نه تنها می‌تواند ناجی ساکنان این مناطق باشد، بلکه قادر است بال‌های خود را با مواد غذایی، هیزم و تجهیزات لازم به‌عنوان پناهگاه پر کند و آن‌ها را به افراد نیازمند در این مناطق برساند.
 
از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

ژله قطره‌ای

این قطرات ژله‌ای کوچک برای حل مشکل مبتلایان به زوال عقل و فراموشی اختراع شدند. کسانی که از زوال عقل رنج می‌برند اغلب از مشکلات کمبود حافظه و مشکلات مربوط به کار‌های روزمره از جمله مراقبت‌های اساسی بهداشتی مانند نوشیدن آب برخوردارند. این قطرات رنگی از ۹۰ درصد آب ساخته شده است و شامل مواد افزودنی برای آبرسانی بیشتر است. طعم و رنگ این قطرات باعث جذابیت بیشتر آن‌ها می‌شوند. آزمایشات نشان می‌دهد که سالمندان و افراد مبتلا به زوال عقل با این روش آب بیشتری مصرف می‌کنند.
 
از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

سطل زباله اقیانوس‌ها

آلوده‌شدن آب اقیانوس‌ها با زباله‌های پلاستیکی یک مشکل رو به رشد است. چندین فناوری مختلف برای کمک به مبارزه با این مسئله از طریق حذف زباله‌ها از آن‌ها طراحی شده است، Seabin یکی از این راه حل‌ها است. این فناوری ساده مانند زهکشی عمل می‌کند و زباله‌ها را هنگام شستشوی این سطل‌ها از سطح اقیانوس جمع می‌کند.

از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

آتش نشانی صوتی

محققان دانشگاه جورج میسون برای مقابله با آتش فناوری‌های جدید را آزمایش کردند. آن‌ها دریافتند که صدا‌های بم و بلند می‌تواند برای خاموش کردن آتش به کار روند. در آینده این فن آوری می‌تواند توسط آتش نشانان استفاده شود تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود.
 
از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

شنیدن متن با لمس آن

فناوری این برنامه کاربردی باورنکردنی است و به گونه‌ای است که هنگام لمس انگشت بر روی کتاب، کلمات برای شما خوانده می‌شود. این فناوری می‌تواند زندگی را برای افراد کم بینا هم بهبود بخشد.

از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

کیسه‌های هوایی برای محافظت سالمندان

با پیر شدن و ضعف افراد، آن‌ها اغلب در معرض خطر سقوط یا افتادن هستند که می‌تواند منجر به صدمات جدی شود. Hip'Safe راه حل درخشانی است که می‌تواند به راحتی جان افراد را نجات دهد و به حفظ امنیت سالمندان در سراسر جهان کمک کند. این فناوری در واقع یک کیسه هوایی پوشیدنی مانند ایربگ‌های ماشین‌هاست که در هنگام خطر افتادن یا سقوط قبل از برخورد با زمین عمل می‌کند و سالمند را از آسیب‌های احتمالی حفظ می‌کند.
 
از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!
 

عینک‌هایی که به کوررنگ ها قدرت تشخیص می‌دهد

کوررنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگ‌ها نیست. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ فاقد رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های خاکستری و سیاه می‌بینند. یک راه حل ساده پس از گذشت بیش از یک دهه تحقیق و آزمایش در قالب عینک آفتابی EnChroma به وجود آمد. این عینک‌ها دارای لنز‌هایی هستند که طول موج خاصی از نور را برای حل این مشکل حذف می‌کنند. بنابراین، به این افراد اجازه می‌دهند رنگ‌ها را مانند یک فرد معمولی بینا ببینند و یا حداقل منظره‌ای واضح‌تر و رنگین‌تر از جهان قابل دیدن باشد.
 
از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

پهباد مین‌یاب

تخمین زده می‌شود که در حدود ۶۵ میلیون "مین" در سراسر جهان در حدود ۶۵ کشور جهان وجود دارد. این مین‌ها پس از چندین دهه جنگ و درگیری باقی مانده است و سالیانه بیش از ۶ هزار تلفات ایجاد می‌کنند. تصور می‌شود که تقریباً هزار سال طول بکشد تا همه آن‌ها با روش‌های فعلی پاکسازی شود. از این رو هواپیما‌های مین‌یاب بدون سرنشین برای خارج کردن مین‌های خطرناک ساخته شده است. این هواپیما‌ها که با هزینه پایین هم ساخته شده اند، هم از نظر مالی و هم از نظر انسانی به ایجاد یک دنیای بهتر برای مردم ساکن این مناطق کمک می‌کنند.
بیشتر بخوانید:  ساخت جانشینی از دل طبیعت برای پلاستیک‌ها
تیله‌های موسیقی‌ساز
این نوآوری یک اثر باشکوه از هنر موسیقی است. یک ماشین چوبی غول پیکر که با استفاده از دو هزار تیله موسیقی پخش می‌کند.
 
از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

چراغ‌های هشدار دهنده برای کاربران معتاد به گوشی‌های هوشمند
اعتیاد به تلفن‌های هوشمند یک واقعیت است. در آلمان، شرکت خدماتی عمومی اقدام به نصب چراغ‌های هشدار دهنده آزمایشی در کفپوش نزدیک گذرگاه‌های عابر پیاده کرده است. این چراغ‌ها برای جلب توجه کاربران گوشی‌های هوشمند و هشدار به آن‌ها است.

جاده هائی با صفحات خورشیدی
این ایده با هدف کمک به تولید برق برای شبکه ملی و در عین حال فراهم کردن جاده‌های ایمن برای رانندگان در چندین کشور ایالات متحده و فرانسه مورد آزمایش قرار گرفته است. این تابلو‌ها برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از یخ و برف در ماه‌های سرد سال مفید است و باعث می‌شود جاده‌ها از نظر زیست محیطی و امنیت بهتر شوند.

از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!
 
جاده‌های نورانی
در سنگاپور جاده‌هائی با مسیر‌های درخشان در تاریکی ساخته شده است که ایمنی عابر پیاده را هم بهبود می‌بخشد. در ساخت این جاده‌ها از مخلوطی از مواد از جمله شن، چمن، بتن و مواد معدنی غیر سمی جذب‌کننده نور ماوراء‌بنفش استفاده شده است. این جاده‌ها نور ماوراء بنفش را در طول روز جذب می‌کنند و در شب بازتاب می‌کنند.
 
از عجیب‌ترین فناوری‌های جهان شگفت‌زده شوید!

کراوات چتر
این اختراع جالب مبتکران ژاپنی یک کراوات ساده را به یک چتر تبدیل می‌کند که برای روز‌های بارانی و برفی آن را به یک لباس دومنظوره تبدیل می‌کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.