رئیس اتحادیه پیراهن فروشان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶۵ درصد پیراهن‌های موجود در بازار، ایرانی است

آقاکوچکی گفت: هم اکنون ۶۰ تا ۶۵ درصد تولیدات پیراهن در بازار، داخلی است.

۶۵ درصد تولیدات پیراهن، داخلی است/ پوشاک آماده قیمت کمتری نسبت به اجناس سفارشی استحسین آقا کوچکی رئیس اتحادیه پیراهن فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط فعلی بازار پیراهن های داخلی اظهار کرد: هم اکنون ۶۰ تا ۶۵ درصد تولیدات پیراهن در بازار، داخلی است.

رئیس اتحادیه پیراهن فروشان با اشاره به اینکه پیراهن از کشور‌هایی همچون چین، ترکیه و تایلند وارد می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با عنایت دولت و مسئولان ذی‌ربط واردات کاهش پیدا کرده و تولیدات ملی با کیفیت روانه بازار داخلی شود.

آقاکوچکی با بیان اینکه بسیاری از الیاف پیراهن همچون نخ، نخ دوخت و دوز از ابزار اصلی صنعت دوخت لباس به شمار می‌رود، افزود: بسیاری از مواد اولیه از جمله نخ مورد نیاز دوخت البسه داخلی است و تا مرز خودکفایی فاصله زیادی نداریم.


بیشتر بخوانید: بازار پوشاک در رکود بسر می‌برد/ صادرات پیراهن به کشورهای همسایه 


رئیس اتحادیه پیراهن فروشان با تاکید بر اینکه تولیدات پیراهن نسبت به سال گذشته،روند رو به رشدی را شاهد است، اظهار کرد: امیدواریم که تولیدات داخل به صد در صد برسد. خوشبختانه قاچاق پیراهن نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

او گفت: متاسفانه میزان سفارش دوزی طی سال‌های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده چرا که بیشتر مردم برای خرید به اجناس آماده شده روی می‌آورند،  قیمت کالای آماده شده به مراتب کمتر از کالای سفارش دوزی است.

آقاکوچکی ضمن تاکید بر اینکه بازار پیراهن نسبت به دیگر اصناف، نیاز بیشتری به حمایت دارد و این امر مستلزم کمک ارگان‌های مربوطه به این صنعت است.

رئیس اتحادیه پیراهن فروشان در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه ها می تواند در  بهبود این صنف و همچنین رقابت با دیگر کشورها کمک رسان باشد چرا که تولیدکنندگان می توانند اجناس و پوشاک خود را در معرض نمایش گذاشته و با تولیدکنندگان خارجی بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/

قاچاق پیراهن نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار