کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر در بیارجمند شاهرود

کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر با هدف بازنگری در اهداف پرورش شتر در مناطق بیابانی کشور در بیارجمند شاهرود برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، شترداران استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، سمنان، گلستان، تهران، سیستان و بلوچستان و کرمان در این کارگاه در خصوص نحوه ایجاد چراگاه مصنوعی و شترداری نیمه‌صنعتی آموزش دیدند.

مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی یک روزه بازنگری در اهداف پرورش شتر در مناطق بیابانی کشور است.

او با بیان اینکه در پرورش شتر تأمین علوفه نیز باید مورد توجه قرار گیرد افزود: کشت گیاه خارشتر و سایر گیاهان شور پسند در مناطق اکولوژیک کشور در توسعه پرورش شتر در مناطق مستعد کشور ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: این استان با داشتن ۱۵ هزار نفرشتر، از نظر جمعیت این گونه در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

سید حسن میرعماد با اشاره به اهمیت استان سمنان از نظر شترداری گفت: این استان به لحاظ قرار گرفتن در مرکز استان‌های شترخیز کشور و استقرار ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر کشور از استان‌های مهم و پیشرو در زمینه پرورش شتر است.

او افزود: در ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر این استان طرح‌های مهمی مانند تلقیح مصنوعی و انتقال جنین شتر، ایجاد شترداری شیری صنعتی و پرواربندی صنعتی و اجرای طرح آمیخته گری شتر باهدف افزایش تولید گوشت در این استان اجراشده است.

انتهای پیام / م

استان سمنان  از استانهای مهم و پیشرو در زمینه پرورش شتر است

برچسب ها: حیاط وحش ، دام پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار