مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با شب تاسوعای حسینی با حضور هزاران دلباخته سرور و سالارشهیدان در بافران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی با حضور هزاران دلباخته سرور و سالار شهیدان در بافران برگزار شد.

در این مراسم هیأت عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی بافران در حالی که جامه سیاه به نشانه عزاداری بر تن داشتند به همراه دسته جات دُهل زنی، نخل و علم گردانی به صورت منظم به قدمگاه امام رضا (ع) آمدند و ساعاتی به عزاداری پرداختند.

هیأت‌های عزاداری بافران بر اساس یک رسم دیرین، هر سال از شب ششم تا شب دوازدهم به دسته روی محلات می‌روند و با نشان دادن وحدت خود شیوه‌های درست عزاداری سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

در این آیین ارادتمندان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در بافران با ندای‌ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سرور و سالار نیامد عزاداری کردند و در ماتم وفادارترین جلوه هستی عباس بن علی (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

یکی از آیین‌های کهن بافرانی‌ها در ماه محرم، قربانی کردن احشام نذری است. معمولاً از گوشت گوسفند قربانی غذایی در قدمگاه امام رضا (ع) بافران تهیه می‌شود و افراد به صرف غذای نذری دعوت می‌شوند؛ به طور کلی عزاداری بافرانی‌ها در روز تاسوعا و عاشورا حال و هوای دیگری دارد و بسیار پرشورتر از بقیه ایام محرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

مراسم شب تاسوعای حسینی با حضور هزاران دلباخته سرور و سالارشهیدان در بافران برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار