ابراز امیدواری آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد در روز‌ها و یا هفته‌های آتی مذاکرات با کره شمالی آغاز شود.

ابراز امیدواری آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی در روز‌ها و یا هفته‌های آتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز ابراز امیدواری کرد در چند روز یا چند هفته آینده مذاکرات با کره شمالی آغاز شود.

پمپئو در مصاحبه با «ای‌بی‌سی» گفت «می‌دانیم که کیم همچنان به تعهد خود برای پاکسازی هسته‌ای پایبند است. امیدواریم در روز‌ها و یا شاید هفته‌های آینده دوباره به میز مذاکره با آن‌ها بازگردیم».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره با آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی گفت با وجود آن آزمایش‌های کوتاه برد، که ناامیدکننده بود، کیم تعهدات خود به ترامپ را نقض نکرده است و هدف واشنگتن برای عاری‌سازی کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای همچنان پابرجاست.

پمپئو گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ بسیار ناامید خواهد شد اگر کیم نتواند به میز مذاکره برگردد یا آزمایش‌های موشکی را انجام دهد که مغایر با توافقاتی است که آن‌ها طی این سه دیدار باهم داشته‌اند».

کره شمالی طی هفته‌های گذشته در اعتراض به تمرینات نظامی مشترک میان ارتش آمریکا و کره جنوبی مجموعه‌ای از موشک‌های کوتاه برد را آزمایش کرد و این موضوع آغاز گفت‌وگو‌ها را پیچیده‌تر ساخت.

گفت‌وگو‌های میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ از زمان ناتمام ماندن دور دوم این مذاکرات در ماه فوریه که در هانوی، پایتخت ویتنام میان دونالد ترامپ و کیم‌جونگ اون برگزار شد ادامه نیافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار