جنبش سیدالشهداء: حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت

دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق اعلام کرد در صورتی که حملات جدیدی به پایگاه‌های حشدالشعبی شود این جنبش بیکار نخواهد نشست.

جنبش سیدالشهداء: حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ابو آلاء الولائی، دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق در گفت‌وگو با این شبکه گفت: «در صورتی که حملات جدیدی به پایگاه‌های حشدالشعبی عراق شود ما بیکار نخواهیم نشست.»

دبیرکل گردان‌های سید الشهداء گفت: «پهپاد‌های اسرائیل در عراق با پوشش آمریکا اقدام می‌کنند. وی افزود آمریکایی‌ها توافق عدم پرواز پهپاد‌ها در مناطق غیر از سفارت آمریکا را نقض کردند.»

وی گفت: «تصمیمی که نخست‌وزیر در خصوص منع پرواز هواپیما‌های بدون مجوز اتخاذ کرد تاریخی بود. تصمیم نخست‌وزیر در برابر آمریکایی‌ها شجاعانه بود. این تصمیم نخست‌وزیر از ده‌ها عملیات بهتر بود.»

دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق گفت: «با وجود تصمیمی که نخست‌وزیر عراق اتخاذ کرد پهپاد‌ها همچنان حاکمیت عراق را نقض می‌کنند. آمریکایی‌ها برای توجیه نقض حاکمیت و حریم هوایی عراق بهانه‌های واهی ارائه می‌کنند.»

وی گفت: «با ثبات عراق و نابودی داعش دیگر نیازی به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق نیست. حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق، دارایی‌های عراق را هدر می‌دهد.»

ابو آلاء الولائی گفت: «تهدیدی داخلی و خارجی علیه حشدالشعبی وجود دارد در حالی که حشدالشعبی یکی از سوپاپ‌های اطمینان منطقه است و برای همین برای آمریکایی‌ها مطلوب نیست. نخست‌وزیر عراق هم به خاطر همین که حشدالشعبی سوپاپ اطمینان عراق است از آن حمایت می‌کند.»

وی گفت: «حضور آمریکایی‌ها در التنف، تهدیدی برای عراق و سوریه است.»

وی افزود «بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) به دو علت می‌خواهد مسائل مختلف را به هم مرتبط کند یکی به علت مسئله انتخابات و دیگری واداشتن آمریکایی‌ها به جداکردن سوریه از عراق و ایران. وی افزود: نتانیاهو توانایی جنگیدن در پنج جبهه را ندارد و محور مقاومت می‌تواند پاسخ دهد.»

دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق گفت: حشدالشعبی به عنوان یکی از گروه‌های مقاومت در صورتی که از آن خواسته شود در هر نقطه‌ای به حملات پاسخ می‌دهد.

وی افزود: اگر رویارویی بین آمریکا و هر کشور عربی رخ دهد ما از آن کشور عربی حمایت خواهیم کرد.

ابو آلاء الولائی گفت حمله اسرائیل به حشدالشعبی، حمله به نخست‌وزیر عراق است. سیاست اسرائیل برای هدف قرار دادن فرماندهان، اقدام تازه‌ای نیست، اما این عملیات علیه حشدالشعبی از طریق پهپادها، اولین اقدام از این نوع بود.

وی افزود عملیات اخیر حزب الله لبنان از دخالت اسرائیل علیه محور مقاومت جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار