پایان " تمام شماری" و جمع آوری اطلاعات کالبدی دو محله کرمانشاه

مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی محلات دولت آباد، دیزل آباد، اسلامیه و دره دراز، از پایان " تمام شماری" و جمع آوری اطلاعات کالبدی دو محله "اسلامیه" و "دولت آبادغربی" خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد اعظمی مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی محلات دولت آباد، دیزل آباد، اسلامیه و دره دراز با اشاره به راه اندازی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی "دولت آباد" در اواخر خرداد ماه امسال، گفت : این دفتر، تسهیل گری و توسعه در چهار محله دولت آباد، دیزل آباد، اسلامیه و دره دراز را بر عهده دارد که افتتاح رسمی آن ششم شهریور ماه امسال صورت گرفت.

او گفت : این دفتر زیرمجموعه دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری فعالیت کرده و کارفرما و متولی آن جهاد دانشگاهی کرمانشاه است.

اعظمی در تشریح فعالیت‌های دو ماهه این دفتر، گفت: برای انجام برنامه‌های ابلاغی، بخشی از این چهار محله به عنوان پایلوت انتخاب شده که شامل محله اسلامیه و دولت آبادغربی است.

او افزود: برنامه‌ها باید در بخش پایلوت محلات اجرا شده و با احصا نتایج، این برنامه در سایر نقاط محلات نیز اجرا میشود.

او افزود: هم اکنون در منطقه پایلوت طرح (اسلامیه و دولت آباد غربی) کسب اطلاعات کالبدی و تمام شماری جمعیتی انجام شده است.

اعظمی گفت: در تمام شماری جمعیتی؛ تعداد جمعیت ساکن در محلات و ویژگی ساکنین آن‌ها از جمله سن، جنس، تحصیلات، داشتن معلولیت و ... احصا میشود.

او افزود: در بخش اطلاعات کالبدی نیز تمام اطلاعات مربوط به بافت محلات، نوع ساختمان ها، کیفیت بنا، تعداد معابر و ... جمع آوری میشود.

اعظمی گفت: در حال حاضر کسب اطلاعات جزیی دیگر از ساختمان‌ها و خانوار‌های این محلات از طریق تکمیل پرسش نامه توسط جامعه نمونه‌ای که در این محلات انتخاب شده در حال انجام است.

این مسئول گفت: بعد از دریافت کامل اطلاعات، کار اعتبار سنجی این اطلاعات آغاز میشود، به این صورت که اگر خانواده‌ای ادعای داشتن معلول در خانه را داشته، با مراجعه به درب منزل آن‌ها و بررسی وضعیت فرد معلول راستی آزمایی میکنیم و درصورت صحت ادعا، فرد معلول به بهزیستی معرفی میشود یا اگر زنی مدعی بوده سرپرست خانوار است این ادعا بررسی شده و درصورت صحت به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی میشود.

او افزود: در گام بعدی برنامه ها، برنامه ریزی برای تقویت و اصلاح بخش‌های اقتصادی، کالبدی و ... محلات بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده صورت میگیرد و این برنامه‌ها به دستگاه‌های مربوطه جهت پیگیری و اجرا، ارائه میشود .

 

 

انتهای پیام/د

تسهیل گری و توسعه در چهار محله

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار