دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان خبر داد؛

زیان ۴۰ درصدی تولیدکنندگان در فروش جوجه یک روزه

فارغی گفت: با توجه به بالا بودن آمار تولید و بی توجهی مسئولان، تولیدکنندگان در فروش هر قطعه جوجه یک روزه ۳۰ تا ۴۰ درصد زیان می‌کنند.

زیان ۴۰ درصدی تولید کنندگان در تولید هر قطعه جوجه یک روزه/ صادرات جوجه یک روزه همچنان در ابهام به سر می‌بردغلامعلی فارغی دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تولید کنندگان جوجه یک روزه با زیان ۳۰ تا ۴۰ درصدی در فروش هر قطعه جوجه رو به رو هستند اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک با نرخ روزه یک هزار و ۷۰۰ تومان از تولید کنندگان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده جوجه ۲ هزار و ۹۵۰ تا ۳ هزار تومان است.

او بالا بودن میزان تولید و بی توجهی مسئولان به این امر را دلیل اصلی زیان ۸۰۰ تا یک هزار تومانی تولید کنندگان در فروش هر قطعه جوجه  یک روزه اعلام کرد.

فارغی با اشاره به اینکه بازار جوجه یک روزه تعریفی ندارد، بیان کرد: طی ۵ ماه اخیر تولید کنندگان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند این در حالی است که مسئولان امر همچنان به فکر سرکوب بازار و قیمت هستند و جای تعجب است که در سال رونق تولید شاهد چنین موضوعاتی هستیم.
بیشتر بخوانید: قیمت جوجه یکروزه ۵۰ درصدکاهش یافت/ زیان ماهانه ۸۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان

دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه تولید ماهانه را ۱۲۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه ماهانه ۱۱۰ میلیون قطعه مورد نیاز واحد‌های مرغداری است از این ر و مازاد ۱۰ میلیون قطعه‌ای باید به بازار‌های هدف صادر شود که متاسفانه اتخاذ تصمیمات یک شبه و نبود برنامه منسجم صادراتی منجر به از دست دادن بازار‌های هدف شده است.

او ادامه داد: اگر چه در هفته‌های اخیر مسئولان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی رفع ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه را اعلام کردند، اما در عمل مجوز این امر را به تمامی صادرکنندگان ندادند و تنها سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد و وزارت صمت برای صادرات امضا‌های طلایی ایجاد کردند که دیگر این صادرات نیست چرا که صادرات قاعده خود را داد که باید رعایت شود.

به گفته فارغی اتخاذ تصمیمات یک شبه مبنی بر ممنوعیت و رفع آن بی‌اعتمادی تجار خارجی نسبت به صادرکنندگان ما را در بر داشته است و برای صادرات پایدار باید برنامه منسجمی وجود داشته باشد و در غیر این صورت روند زیان تولید کنندگان استمرار خواهد داشت.

دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه در پایان احیای وزارت بازرگانی را عامل اصلی واردات مرغ و نابودی تولید داخل دانست و گفت: با توجه به آنکه مسئولان وزارت صمت آمار تولید وزارت جهاد را قبول ندارند از این رو دود دعوای میان وزارتخانه‌های مذکور به چشم تولید کنندگان می‌رود.

انتهای پیام/

زیان ۵۰۰ میلیارد تومانی تولید کنندگان جوجه یک روزه در ۵ ماه اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار