مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند گفت: نماز ظهر عاشورا در بیرجند به امامت آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اقامه می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حجت الاسلام محقی، مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند گفت: نماز ظهر عاشورا در محل میدان قتلگاه بیرجند به امامت آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اقامه می‌شود.

او از همه مسئولان هیئات مذهبی و تمامی عزاداران حسینی خواست در هنگام پخش اذان، با تعطیل کردن مراسم عزاداری، به صفوف نماز جماعت ملحق شوند.

حجت الاسلام محقی افزود: تدابیر لازم برای مفروش کردن مکان اقامه نماز از سوی ستاد نماز جمعه بیرجند انجام شده است، اما با توجه به پیش بینی حضور بیشمار عزاداران در محل قتلگاه، به مسئولان هیات‌های عزاداری توصیه می‌شود برای عزاداران خود فرش و مُهر به همراه داشته باشند.

او ادامه داد: همچنین با همکاری شهرداری بیرجند، آب منطقه‌ای و اداره کل عشایری، تانکر‌های آب لازم در قسمت‌های مختلف میدان قتلگاه تعبیه خواهد شد.

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: با مساجد و حسینیه‌های نزدیک به قتلگاه هماهنگ شده است که درب این اماکن را در هنگام اقامه نماز به منظور انجام وضوی نمازگزاران باز بگذارند.
انتهای پیام/ب


برگزاری مراسم عزاداری حسینی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.