شهدای گمنام هفتکل، میزبان عزادارن حسینی

مردم شهیدپرور و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کنار ۷ شهید آرمیده در خاک هفتکل، بر مظلومیت سید و سرور شهیدالن عالم گریستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آئین سنتی و معنوی زیارت شهدای گمنام همزمان با عصر تاسوعای حسینی و روز منصوب به قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در شهرستان هفتکل برگزار گردید.

این سنت معنوی که از سال‌ها پیش در شهرستان هفتکل مرسوم شده از عصر روز نهم محرم و تاسوعای حسینی آغاز شد و تا غروب آفتاب ادامه داشت.

در این مراسم مردم شهرستان هفتکل با حضور در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیز از نقاط مختلف شهر به تپه‌های نورالشهدا آمدند و در کنار ۷ شهید گمنام آرمیده در دیار خود در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.

اجتماع بزرگ مردم هفتکل در جوار ۷ شهید گمنام با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، جوانان و نوجوان و افراد مختلف که از سراسر کشور به این شهر شهیدپرور آمده بودند انجام شد.

در این آئین که توسط اقشار مختلف مردم برگزار شد، پیر و جوان، کودک و برزگ و زن و مرد هفتگلی به زیارت شهدای والامقام گمنام آمدند و ضمن تجدید پیمان با شهیدان، در عزای حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، سینه‎زنی و زنجیرزنی کردند.

انتهای پیام/گ

سوگواری اهالی هفتکل در روز تاسوعا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.