واقعه کربلا نشان داد انسان در هر زمانی می‌تواند متحول شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: واقعه کربلا به همه ما نشان داد که انسان در هر زمانی ممکن است مسیر زندگی خود را تغییر دهد و متحول شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در شب عاشورا در جمع عزاداران حسینی در مسجد دهدشتی بوشهر افزود: انسان موجودی تحول گراست و اگر کسی اکنون فرد نامناسبی برای اجتماع است نمی توان با قطعیت گفت که در آینده نیز فردی بدی خواهد بود و از سوی دیگر انسانی که امروز فردی شایسته است نمی توان گفت که در آینده نیز فردی شایسته خواهد بود.

او ادامه داد: بر همین اساس است که در متون دینی آمده مومن نباید فریب ایمان کنونی خود را بخورد و باید مراقب باشد که در معرض لغزش قرار نگیرد.

امام جمعه بوشهر، ناامیدی به آینده را بزرگ ترین گناه نزد خداوند عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر انسانی که گرفتار مشکلاتی است نباید از تحول خود در آینده ناامید باشد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: در ماجرای کربلا، عمربن سعد در انحراف از مسیر هدایت و حر بن یزید ریاحی برای قرار گرفتن در مسیر هدایت الهی، نمونه بارز تحول گرا بودن انسان هستند.

او افزود: بازگشت افرادی چون حر بن یزید ریاحی به مسیر حقیقت، به ما نشان می‌دهد که نباید نسبت به آینده و رحمت خداوند ناامید بود و چنین درسی باید سرلوحه همگان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: انسان نباید از رحمت خداوند ناامید باشد زیرا که خدا همه گناهان را می بخشد تا انسان بتواند در خود ایجاد تحول کند.

انتهای پیام/ک

واقعه کربلا نشان داد انسان موجودی تحول گراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.