تشکر بولتون از ترامپ در متن استعفانامه خود + عکس

جان بولتون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت ملی در متن استعفانامه خود از ترامپ به دلیل دادن فرصت برای خدمت کردن به آمریکا قدردانی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت ملی با انتشار تصویر استعفانامه خود در متن این استعفانامه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به دلیل دادن فرصت برای خدمت کردن به آمریکا قدردانی کرده است.

دونالد ترامپ جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور را از سمتش برکنار کرد.

ترامپ در پیامی توئیتری در این باره نوشت: شب گذشته به بولتون اطلاع دادم که دیگر نیازی به خدمات او در کاخ سفید وجود ندارد. من مانند بسیاری دیگر در دولت با بسیاری از پیشنهادهای بولتون به شدت مخالف هستم. از جان بولتون به خاطر خدماتی که داشت، تشکر می‌کنم و مشاور جدید امنیت ملی را هفته بعد معرفی خواهم کرد.

در حالی که ترامپ گفته است بولتون را به دلیل اختلاف نظر برکنار کرده، جان بولتون در پیامی توییتری تلویحا برکناری خود را تکذیب کرد و مدعی شد: دیشب استعفایم را به رئیس‌جمهور تقدیم کردم و او گفت فردا در این باره حرف می‌زنیم!

روزنامه واشنگتن پست پیش از این نوشته بود، بولتون از مذاکرات حساس افغانستان کنار گذاشته شد و علت آن ترس و نگرانی از افشای برخی اطلاعات از سوی بولتون و درگیر شدن او با رئیس‌جمهور بوده است. همچنین در گزارش‌ها آمده بود که بولتون نه در نشست اخیر ترامپ با کیم جونگ اون و نه در نشست ترامپ با یک مقام ارشد کره شمالی حضور نداشت.

بولتون پیش از آنکه مشاور امنیت ملی آمریکا شود نیز از اقدامات نظامی پیشگیرانه علیه کره شمالی دفاع کرده بود و از آغاز روند دیپلماتیک با این کشور هراس زده شده بود. نظرات بولتون موجب خشم کره شمالی شده و باعث شده بود ترامپ او را کم کم از مذاکرات با کره شمالی کنار بگذارد.

این اختلاف نظر ترامپ و بولتون در موضوع سوریه هم مشهود بود. در حالی که بولتون موافق ماندن نیرو‌های نظامی آمریکا در سوریه بود ترامپ از برنامه اش برای خروج نیرو‌ها از این کشور خبر داده بود. هر چند این برنامه تاکنون اجرا نشده است. این اختلافات در مسئله افغانستان و گفت‌وگو با طالبان نیز وجود دارد.

از منظر خارجی نشانه‌های حاکی از کنار گذاشتن بولتون از جلسات مهم، به همتایان جهانی او این موضوع را القا کرده بود که ارتباط برقرار کردن با او ارزشی ندارد و همین می‌تواند که آن‌ها را به سوی ارتباط مستقیم با ترامپ سوق دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
اخراج جان بولتون یه استراتژیه. هنین
آخرین اخبار