واکسینه شدن یک میلیون قطعه طیور در برابر بیماری نیوکاسل

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: پیش بینی میشود در مرحله نخست واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل بیش از یک میلیون قطعه طیور در سطح روستا‌های استان واکسینه شوند.

واکسینه شدن یک میلیون قطعه طیور در برابر بیماری نیوکاسلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی با بیان اینکه این طرح در ۲۵۰ روستای کردستان اجرا شده افزود: تا کنون ۱۵۰ هزار قطعه طیور به صورت رایگان در مقابله با این بیماری واکسینه شده است.

او با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها در این طرح بیش از یک میلیون قطعه طیور در سطح روستا‌های استان بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند افزود: هدف از اجرای این طرح حفظ و حراست از سرمایه ملی کشور در حوزه دام و طیور است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه این ماموریت توسط ۴۰ گروه دولتی در استان در حال انجام است یاداورشد: اجرای این طرح از ابتدای هفته جاری در یک هزار روستای دیگر استان با همکاری بخش خصوصی آغاز شده است.

ورمقانی اضافه کرد: این طرح در یک مرحله تا ۱۱ مهر در یک هزارو ۵۰۰ روستای شهرستان کامیاران، قروه، بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، مریوان، سنندج، سروآباد و سقز اجرا می‌شود.

عامل بیماری نیوکاسل در طیور، ویروس پارامیکزو است که به خوبی در جنین تخم مرغ رشد و تکثیر دارد، لاشه کشتاری، ترشحات و مخاط چشم طیور آلوده، منشاء اصلی انتقال ویروس هستند و این بیماری دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند.

انتهای پیام/ت

مقابله با بیماری نیوکاسل در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.