پیروزی ملی پوشان ایران در روز نخست جام جهانی شطرنج

ملی پوشان کشورمان دیدار‌های خود در رقابت‌های جام جهانی شطرنج را با ۲ پیروزی، یک تساوی و یک شکست آغاز کردند.

پیروزی ملی پوشان ایران در روز نخست جام جهانی شطرنجبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون شطرنج، بازی اول از مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی شطرنج امروز در خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد و نمایندگان ایران برابر حریفان خود صاحب دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست شدند.

امروز علیرضا فیروزجا سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران توانست برابر پاشاکیان از ارمنستان به پیروزی برسد تا نخستین برد ایران در جام جهانی را بدست آورد. پرهام مقصودلو دیگر شطرنج باز پیروز ایران بود که توانست از سد چیگائف روس عبور کند. امروز طباطبایی هم برابر حریف مصری خود به تساوی رسید و قائم مقامی مقابل حریف قدرتمند چینی شکست را پذیرا شد.

نتایج کامل نمایندگان ایران در بازی اول مرحله نخست جام جهانی:

* علیرضا فیروزجا (۲۷۰۲) یک - آرمن پاشاکیان از ارمنستان (۲۵۹۹) صفر

* پرهام مقصودلو (۲۶۶۴) یک - ماکسیم چیگائف از روسیه (۲۶۴۴) صفر

* محمد امین طباطبایی ۰.۵ (۲۶۴۲) - باسم امین از مصر (۲۶۹۹) ۰.۵

*احسان قائم مقامی (۲۵۴۴) صفر - یانگ‌یی یو از چین (۲۷۶۳) یک

دهمین دوره جام جهانی شطرنج با ۱۲۸ بازیکن از ۴۷ کشور جهان در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می‌شود. تیم ایران نیز برای نخستین بار در تاریخ با ۴ بازیکن در جام جهانی حضور یافته است.

رقابت‌های جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و در صورت تساوی بازیکنان کار به دیدار سوم کشیده می‌شود. در ضمن مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و شکست در هر مرحله به منزله خداحافظی شطرنج بازان از جام جهانی خواهد بود. مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای رقابت‌های جام جهانی شطرنج، یک میلیون و ششصد هزار دلار آمریکا است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون شطرنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار