میلیون‌ها زائر امام حسین علیه السلام مراسم شهادت امام سوم خود را در امنیت کامل در شهر کربلای معلی برگزار کردند.

العالم: امسال نیز مراسم عاشورای حسینی باشکوه و در امنیت کامل برگزار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، علی‌رغم تهدید‌های گروه‌های تروریستی، امسال نیز کربلای معلی میزبان میلیون‌ها زائر در روز عاشورای حسینی (ع) بود.

میلیون‌ها زائر امام حسین علیه السلام مراسم شهادت امام سوم خود را در شهر کربلای معلی برگزار کردند. آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام میزبان میلیون‌ها زائری بودند که به صورت هیئت‌های عزاداری مراسم روز عاشورای امسال را برگزار کردند.

مسئولان محلی شهر کربلا اعلام کردند: در محرم امسال نزدیک به چهار میلیون زائر حسینی برای برگزاری مراسم عاشورای سید الشهدا به این شهر آمدند و در عزای سرور جوانان بهشت شرکت کردند.

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی گفت: هزار و سیصد و هشتاد سال از شهادت امام حسین علیه السلام می‌گذرد، اما سید الشهدا همچنان در دل‌های مردم زنده است. میلیون‌ها زائر حسینی در شهر کربلای معلی مراسم عزاداری روز عاشورا را برگزار کردند. آستان‌های مقدس حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام میزبان جمعیت زائران بودند زائرانی که در قالب هیئت‌ها و موکب‌های عزاداری روز شهادت امام حسین علیه السلام در دهم ماه محرم را گرامی داشتند. جمعیت گسترده عزادار در شهر کربلای معلی در عزای موسوم به «رکضه طویریج» نیز شرکت کردند. در این مراسم، عزاداران بر سر و سینه زنان از شهرک طویریج به سمت حرم مطهر می‌دوند تا به حرم برسند. این شهرک بیست و پنج کیلومتر از شهر کربلای معلی فاصله دارد. شرکت کنندگان در این عزا لبیک گویان به یاری امام حسین علیه السلام می‌شتابند. ده‌ها هزار تکیه و هیئت و موکب نیز در این مسیر و در شهر کربلا به زائران خدمت رسانی می‌کنند و زائران را اطعام می‌کنند و وسایل مورد نیاز آن‌ها را برایشان فراهم می‌کنند.

مراقد مطهر در شهر‌های مذهبی همچون نجف اشرف و کاظمین و سامرا نیز شاهد حضور گسترده مردم و برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا بود. نیرو‌های امنیتی تدابیر امنیتی مورد نیاز را برای تامین امنیت زائران اتخاذ کرده بودند؛ نیرو‌های امنیتی به طور گسترده در بین زائران حضور داشتند تا از جان آن‌ها محافظت کنند.

مقامات امنیتی اعلام کردند: طرح امنیتی محافظت از زائران حسینی به طور موفقیت آمیز به اجرا درآمد. همچنین ورود موکب‌ها به حرم مطهر برای زیارت نیز با موفقیت همراه بود. در همه شهر‌های عراق پارچه‌های سیاه که نشان از عزای امام حسین است به چشم می‌خورد و مراسم عزاداری نیز در سرتاسر این کشور برگزار می‌شود.

در شهر کرکوک نیز مراسم عزای امام حسین (ع) برگزار شد و تدابیر امینتی شدیدی هنگام حرکت دسته‌های عزاداری اتخاذ شده بود زیرا گروه‌های تروریستی به حمله به عزاداران حسینی تهدید کرده بودند. در برخی موارد نیز دسته‌های عزاداری در معرض حملات تروریست‌ها قرار گرفتند. اما قشر‌های مختلف اهالی کرکوک در این مراسم شرکت کردند و با حمل پرچم‌های سیاه بر ضرورت تمسک به راه اهل بیت علیهم السلام تاکید کردند؛ آن‌ها شعار‌هایی ظلم ستیز سر می‌دادند. شهروندان عراقی ساکن کرکوک تاکید کردند در هر شرایطی مراسم عزاداری باید برگزار شود.

در استان موصل نیز مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام برگزار شد و ساکنان روستا‌ها و شهر‌های استان نینوا از جمله مسلمانان و مسیحیان و ترکمن‌ها در این مراسم شرکت داشتند. همه این قومیت‌ها بر وحدت ملت عراق در برابر چالش‌های پیش رو و در راس آن تروریسم تاکید کردند. آن‌ها از راه امام حسین علیه السلام و قیام این امام همام که شامل یارانی از قومیت‌ها و نژاد‌های مختلف بود درس می‌آموزند؛ از این رو به رغم این که دشت نینوا همچنان در معرض حملات گروه تروریستی داعش قرار دارد، اما مراسم روز عاشورا به خوبی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار