اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از تشکیل کمیته ایثارگران جهت برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت : مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در روز چهارم مهر ماه ساعت ۱۱ همزمان با سراسر استان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از خانواده شهدا برای حضور در مراسم غبار روبی دعوت می‌شود، گفت : در طول هفته دفاع مقدس سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با تاکید بر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های نظامی و انتظامی، گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای سخنرانی پیام آوران ایثار قبل از خطبه‌های نماز جمعه در هفته دفاع مقدس انجام شده است.

او افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی و عزاداری به مناسبت تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس در حسینیه‌های شاهد و مراکز فرهنگی شاهد استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عسگری از بازدید اقشار مختلف به ویژه دانشجویان و دانش آموزان از موزه شهدا واقع در گلزار شهدا خبر داد و گفت: همچنین در طول هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و آثار هنری در تمام شهرستان‌های تابعه استان برپا خواهد شد.

این مسئول برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر، پخش وصیت‌نامه تعدادی از شهدای دفاع مقدس در صدا و سیما و انجام تبلیغات محیطی در سطح استان از دیگر برنامه ریزی‌های انجام شده است.

او همچنین از برپایی ایستگاه صلواتی در محل گلزار شهدا خبر داد و افزود: در یکی از حسینیه‌های مزین به نام شهدا با همکاری بنیاد شهید گردهمایی هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از برگزاری یادواره شهدای روستایی و عشایری با همکاری ادارات خبر داد و گفت: همچنین مزار شهدای روستایی و عشایر در نخستین روز از هفته دفاع مقدس گلباران خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه زنگ ایثار در روز یکم مهر ماه در سطح تمام مدارس استان کرمانشاه نواخته خواهد شد، گفت: برپایی نمایشگاه‌های عکس، برگزاری ورزش‌های بومی و محلی و همایش دوچرخه سواری و دومیدانی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، یک هزار و ۸۰۰ آزاده و ۲۱ هزار و ۵۰۰ جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار