رئیس اتحادیه پیراهن فروشان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چگونه مجوز تولیدی پوشاک بگیریم؟

آقاکوچکی گفت: سرمایه گذاری در صنف تولید پوشاک از ۱۰۰ میلیون تومان شروع و تا ۴۰۰ میلیون تومان ادامه دارد.

چگونه مجوز تولیدی را بگیریم؟حسین آقا کوچکی رئیس اتحادیه پیراهن فروشان در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مجوز تاسیس تولیدی پوشاک اظهار کرد: سرمایه گذاری در این صنف از ۱۰۰ میلیون تومان شروع و تا ۴۰۰ میلیون تومان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه پیراهن فروشان از شرایط و مدارک لازم برای تاسیس این صنف خبرداد و گفت: کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و همچنین آخرین اظهارنامه مالیاتی که پرداخت شده است (تصویه حساب شهرداری) و بیمه تامین اجتماعی، نمونه‌ای از مدارک لازم برای تهیه مجوز تاسیس تولیدی پوشاک است.

آقاکوچکی با اشاره به اینکه قانون، تعریف کاملی از فضا برای این واحد‌ها در نظر نگرفته است، اظهار کرد: بهتر است این متراژ‌ها ۱۶ متر باشد، این در حالی است که در متراژ ۸ تا ۱۰ متر هم این واحد‌ها در نظر گرفته شده اند.


بیشتر بخوانید: ۶۵ درصد پیراهن‌های موجود در بازار، ایرانی است 


آقاکوچکی با تاکید بر اینکه نیرو‌های بازرسی بصورت مداوم بر این واحد‌ها نظارت دارند، اظهار کرد: این نظارت‌ها بیشتر بر اتاق پرو‌هایی است که در این واحد‌ها وجود دارد و سایر نظارت ها بر تجهیزات و نوع فعالیت آن چنان چنگی به دل نمی زند.

گفتنی است برای تاسیس یک واحد تولیدی یا صنعتی یا اقتصادی که می‌­تواند در حوزه‌های مختلف از قبیل کشاورزی، دامپروری، دامداری، طیور، کالا‌های صنعتی و نیمه صنعتی، تولید نرم­ افزار، کالا‌های پزشکی و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و ... ابتدا می ­بایست از مرجع ذیصلاح مربوطه اقدام به ثبت درخواست صدور مجوز کرد.

فرآیند ایجاد یک بنگاه اقتصادی

مجوز تاسیس و بهره ­برداری از یک واحد صنعتی یا بنگاه اقتصادی متناسب با حوزه و نوع فعالیت و محصول تولیدی توسط سازمان­‌های مختلف استانی از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون و رفاه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، و... صادر می‌شود.

برای تبیین بهتر فرایند تاسیس یا صدور جواز فعالیت برای یک بنگاه اقتصادی ابتدا می ­بایست تعریف مشخصی از بنگاه اقتصادی داشت، بنابر براساس تعاریف؛ بنگاه، یک سازمان یا مجموعه ­ای از منابع است که در کنار یکدیگر، محصول (کالا یا خدمت) مشخصی را عرضه و ارائه می‌کنند و آن را با هدف کسب سود اقتصادی می‌فروشند. بنگاه با هدف عمر طولانی و فعالیت مستمر کسب­وکار تشکیل و تأسیس می‌شود.

همان‌طور که در تعریف مشخص شده، بنگاه باید با هدف کسب سود و فروش خدمات تأسیس شده باشد؛ بنابراین یک وزارتخانه یا یک سازمان مردم نهاد یا انجمن فرهنگی که محور اصلی آن کسب درآمد اقتصادی نیست، بنگاه محسوب نمی‌شود. نکته‌ی دیگر این‌که، لازم نیست بنگاه شخصیت حقوقی یا صنفی داشته باشد. اگر چند نفر با هم یک فروشگاه کوچک فروش لباس داشته باشند و هیچ‌نوع شخصیت حقوقی متناسب با این فعالیت هم ایجاد نشده باشد، هم‌چنان از نظر اقتصاددان‌ها ما با یک بنگاه اقتصادی مواجه هستیم.

لازمه اجرایی شدن اهداف حمایت از تولید داخلی در کشور، استفاده از تمام ظرفیت­‌های موجود برای ارتقای تولید ملی است. اگر اقتصاد داخلی تولیدمحور شود، به طور قطع فعالان اقتصادی به انجام فعالیت­‌های مولد تشویق می­ شوند و از فعالیت ­های واسطه­ گری و سایر فعالیت­‌های غیر مولد فاصله خواهند گرفت. از سوی دیگر، لازمه تقویت تولید ملی در کشور افزایش بهره ­وری، بهبود فضای کسب­ وکار و جلب اعتماد سرمایه­ گذاران داخلی و خارجی و ... است که همه این‌ها در گروی تسهیل در ایجاد کسب ­وکار و کوتاه نمودن مسیر پر پیچ وخم سرمایه ­گذاری است؛ به عبارت دیگر، می‌­توان گفت که تسهیل در بهبود و تقویت فضای کسب­وکار همراه با تقویت و حمایت از تولید و بهره ­وری در کشور، زمینه­ ساز تحقق اهداف اقتصادی است که مدنظر قانونگذاران در اسناد بالا دستی و رسیدن به افق ایران در ۱۴۰۴ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار