جمع آوری وسایل بازی غیر ایمن در مهاباد

شهردار مهاباد از جمع آوری وسایل بازی غیر ایمن از بوستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کامران فاتح شهردار مهاباد گفت: وسایل بازی غیر ایمن از بوستا‌نهای سطح شهر برچیده می‌شود.

او، با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای استفاده از وسایل بازی ایمن و استاندارد و با تأکید بر اینکه شهرداری موظف به برقراری ایمنی و استانداردسازی وسایل شهربازی بوستانهاست، افزود: وسایل بازی ارتباط مستقیم با سلامتی کودکان دارد و وجود وسایل غیراستاندارد و خطرآفرین در بوستان‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

فاتح گفت: در بسیاری از بوستا‌نهای مهاباد، علاوه بر وسایل بازی کودکان، سایر سازه‌ها نیز نیازمند مرمت و استانداردسازی است که بهبود وضع آن‌ها در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

او تصریح کرد: در برخی بوستان‌ها از جمله بوستان ملت حتی خاک فضای سبز هم قدرت و غنای خود را از دست داده و بخش‌هایی از سازه‌های موجود از جمله جدول‌گذاری، سیمان‌کاری و صندلی‌ها فرسوده شده و نیازمند بازسازی دوباره است.

شهردار مهاباد گفت: با توجه به اینکه مهاباد یک شهر گردشگرپذیر است و در طول سال میهمانان زیادی از داخل و خارج کشور وارد این شهر می‌شوند، توجه به فضای سبز، بوستان‌ها و به طور کلی مبلمان شهری اهمیت ویژه‌ای دارد.

فاتح، با اشاره به اینکه مهاباد دارای ۱۳۸ هکتار فضای سبز است، افزود: باتوجه به جمعیت ۱۸۲ هزار نفری این شهر، سرانه فضای سبز هر شهروند مهابادی هفت متر و ۵۵ سانتیمتر است که این میزان قابل مقایسه با میانگین استانی و کشوری نیست.

شهردار مهاباد اضافه کرد: علاوه بر بازسازی بوستانها، راه‌اندازی بوستان‌های کوچک محلات در مناطقی که زمین از سوی راه و شهرسازی با کاربری فضای سبز وجود داشته باشد، در برنامه شهرداری قرار دارد و با هرگونه تغییر کاربری این فضا‌های سبز مخالفت خواهد شد.

انتهای پیام/ج

استانداردسازی وسایل بازی غیر ایمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.