مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل‌‌های لازم برای استیضاح ترامپ را تصویب کرد

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که حاوی دستورالعمل‌های لازم برای تحقیقات در خصوص استیضاح رئیس‌جمهور این کشور است.

مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل‌های لازم برای استیضاح ترامپ را تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که هدف آن ارائه دستورالعمل‌های لازم برای تحقیقات در خصوص استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، است. این قطعنامه به کمیته اجازه می‌دهد از جلسات استماع در روند استیضاح استفاده کند، همچنین اختیارات بیشتری برای استیضاح‌کردن در اختیار کمیته قرار می‌دهد.

براساس این قطعنامه، دونالد ترامپ باید رسما پاسخگوی مدارکی باشد که در جلسات استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح می‌شود. همچنین اعضای مجلس نمایندگان آمریکا این اجازه را خواهند داشت که در پایان هر جلسه استماع درخصوص تحقیقات استیضاح، به سوال از شاهدان بپردازند.

«جرج نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، در این باره در آغاز این جلسه گفت: «برخی این روند را تحقیقات استیضاح می‌نامند و برخی آن را رسیدگی به استیضاح می‌نامند. از نظر قانونی هیچ تفاوتی میان این دو اصطلاح وجود ندارد و دیگر نمی‌خواهم در این خصوص بحث کنم. اما به من اجازه دهید تردید‌های باقی‌مانده را روشن کنم: اقدام تحت عنوان تحقیقات دموکراسی ما را تهدید می‌کند. ما موظفیم که به این تهدید پاسخ دهیم و داریم این کار را می‌کنیم».

با این حال، «داگ کالینز»، نماینده جمهوری‌خواه ارشد کنگره از ایالت جورجیا، در واکنش به این اقدام مجلس نمایندگان، دموکرات‌ها را متهم کرد علی‌رغم آنکه می‌دانند رای کافی برای استیضاح ندارند به راه‌اندازی استیضاح تظاهر می‌کنند. او گفت: «همکاران من به خوبی می‌دانند که برای قانونی کردن استیضاح رای کافی ندارند، اما می‌خواهند به هر طریقی که شده رئیس‌جمهور را استیضاح کنند».

براساس قانون اساسی آمریکا، مجلس نمایندگان این کشور تنها مرجعی است که اختیار استیضاح و یا تعقیب قانونی رئیس‌جمهور را دارد، درحالی که از طرف دیگر، مجلس سنا تنها مرجعی است که می‌تواند رئیس‌جمهور را محکوم کند. اگر مجلس نمایندگان موفق شود ترامپ را استیضاح کند، بسیاری بر این باور هستند که مجلس سنا که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند این اقدام را تایید نمی‌کند و رئیس‌جمهور را محکوم نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
مجلسین امریکا چیزی جز عروسک گردانی نیست
این ترامپ فریبکار توسط همین ها به ریاست جمهوری رسیده و حالا خیمه شب بازی شروع کردن واسه مردم دنیا
توانایی استیضاح که بماند اینها حتی نمیتوانند به ترامپ بگویند بالای چشمت ابروست چه برسه به استیضاح
قمار بازی و فساد جزو زندگیشونه و تمام تحرکاتشون بر این اساسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
آمريكاييا اينم مثل كندي ترور ميكنن
آخرین اخبار