استقبال خوب بوشهری‌ها از سینما/ برخی مجتمع‌های فرهنگی هنری به امکانات پخش فیلم مجهز می‌شوند

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از استقبال خوب مردم این استان از هنر هفتم خبر داده و آن را با توجه به تعداد سالن‌های سینما و جمعیت استان رضایتبخش دانسته است.

استقبال خوب بوشهری‌ها از سینما/ مجتمع‌های فرهنگی هنری به امکانات پخش فیلم مجهز می‌شوندمعاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با گرامیداشت بیست و یکم شهریور روز ملی سینما، گفت: این استان، با بیش از نیم قرن سابقه در سینما جزء اولین استان های دارای سینما در کشور است.

محمد حسین زندویان افزود: استان بوشهر هم اکنون ۱۰ سالن سینمای مجهز به دستگاه های پخش دیجیتال دارد که از این تعداد ۶ سالن به صورت فعال با ظرفیت سه هزار و ۵۸ صندلی، فیلم های روز سینما را نمایش می‌دهند.

او ادامه داد: با برنامه ریزی و اقدام‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری از سالن‌های سینمایی جدید و حل مشکلات سینماهای غیر فعال و افزایش ظرفیت صندلی برخی از سینماها، این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشتر سینماهای فعال در استان در مرکز استان هستند، عنوان کرد: افزون بر بوشهر، شهرهای برازجان، جم و خارگ نیز سینما دارند.

زندویان گفت: تلاش هایی صورت گرفته که تالار مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان به امکانات پخش فیلم مجهز شوند و با حمایت از بخش خصوصی سالن های جدیدی نیز راه اندازی شود.

او افزود: بر این اساس، در آینده نزدیک تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید شهریاری شهر خورموج، تالار کتابخانه غدیر شهر کنگان و سالن سینما مجتمع تفریحی فرهنگی انقلاب بوشهر به امکانات پخش فیلم مجهز خواهند شد.

استقبال بوشهری‌ها از سینما خوب است

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: میانگین حضور تماشاگران در سینماهای استان حدود ۲۰۰ هزار نفر در سال‌های اخیر بوده است که با توجه به تعداد سینماهای موجود و جمعیت استان میزان استقبال رضایت بخش بوده است.

زندویان بیان کرد: پارسال، ۹۵ عنوان فیلم در سینماهای استان به نمایش درآمد و در این میان فیلم هایی با موضوع کودک و نوجوان باعث حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در سینما شد.

سلامِ سینما به شهرهای بدون سینما

او همچنین با اشاره به موفقیت طرح «سلام سینما» گفت: این طرح برای نمایش فیلم‌های سینمایی با استفاده از تجهیزات سیار در مناطق بدون سینما اجرا می‌شود و با توجه به اینکه بیشتر شهرستان‌های استان سینما ندارند، طرح موفقی بوده و مردم خوب از آن استقبال کرده‌اند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: اکنون هشت شهرستان از ١٠ شهرستان استان بوشهر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند که با استقبال خوب مردم در شهرها و روستاهای دور افتاده بدون سینما روبه‌رو شده است.

ارشاد، سینمای امید گناوه را می‌سازد

زندویان درباره سینمای امید گناوه نیز گفت: طرحی در کشور در دست اجراست به نام طرح امید، که در آن  یکی از شهرهای بدون سینما در هر استان با همکاری وزارت کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی صاحب سینما می‌شود.

او با اشاره به اینکه ساخت این سینما مهر پارسال تصویب شد، بیان کرد: ابتدا قرار بود شهرداری گناوه، سینما را بسازد و تجهیز با ما باشد اما هفته پیش در جلسه‌ای که در این خصوص داشتیم، تصمیم گرفته شد این اداره کل همه فعالیت‌های ساخت و تجهیز را بر عهده گیرد و شهرداری گناوه نیز به ارشاد کمک کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد: هفته آینده مکان مورد نظر برای ساخت سینمای امید گناوه مشخص و سندش در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

نخستین مراسم روز ملی سینما در بوشهر برگزار می‌شود

زندویان به برنامه ریزی صورت گرفته برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی سینما اشاره کرد و ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم نخستین بار مراسم گرامیداشت روز ملی سینما را برگزار کنیم اما با توجه به اینکه این روز با سالروز شهادت امام سجاد(ع) همزمان شد، تصمیم گرفتیم این مراسم در روزهای آینده برگزار شود.

او عنوان کرد: در این مراسم از سینماگران موفق استان تجلیل  خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین برگزاری نخستین جشنواره ملی آنلاین پویانمایی و جلوه‌های ویژه بصری را یکی از برنامه‌های آینده حوزه فیلم و سینما در بوشهر خواند و گفت: این جشنواره قرار است اسفند در بوشهر برگزار شود که در بخش جنبی آن فیلم‌های بین المللی نیز به نمایش در می‌آید.

زندویان به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به اینکه امروز سینماها به علت سالروز شهادت امام سجاد(ع) سینماها تعطیل بوده، فردا (جمعه بیست و دوم شهریور) به مناسبت روز ملی سینما، بلیت سینماها نیم‎‌بهاست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.