احتمال انتصاب «مایک پمپئو» در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا

مشاور ارشد ترامپ این احتمال را که رئیس‌جمهور آمریکا وزیر امور خارجه کنونی این کشور را به‌عنوان جانشین جان بولتون منصوب کند، رد نکرد.

مشاور ارشد ترامپ احتمال انتصاب مایک پمپئو در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را رد نکردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «کلین کانوی»، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز این احتمال را که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، بتواند جانشین جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشن آمریکا، شود رد نکرد.

کانوی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا ممکن است پمپئو جانشین بولتون شود، گفت: «این چیز جدیدی نیست». او در ادامه به «هنری کیسینجر» اشاره کرد که در زمان ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» و «جرالد فورد» به طور همزمان در سمت وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی خدمت می‌کرده است. کانوی اضافه کرد: وزیر امور خارجه در میان پنج نامزدی که از سوی ترامپ برای تصدی این پست معرفی شده‌اند نیست، اما «احتمال اضافه شدن پمپئو به این نامزد‌ها وجود دارد». مشاور ارشد ترامپ در ادامه به تمجید از عملکرد پمپئو پرداخت و او را «گوش و مورد اعتماد رئیس‌جمهور و یک وزیر امور خارجه عالی» توصیف کرد.

سه شنبه، رئیس‌جمهور آمریکا به طور ناگهانی و در پیام توییتری مشاور امنیت ملی خود را از سمتش برکنار کرد. ترامپ در توییترش نوشت: «شب گذشته به بولتون اطلاع دادم که دیگر نیازی به خدمات او در کاخ سفید وجود ندارد. من مانند بسیاری دیگر در دولت با بسیاری از پیشنهاد‌های بولتون به شدت مخالف هستم. از جان بولتون به خاطر خدماتی که داشت، تشکر می‌کنم و مشاور جدید امنیت ملی را هفته بعد معرفی خواهم کرد».

روز گذشته نیز ترامپ به خبرنگاران گفت پنج نفر را دارد که بدجوری خواهان به دست‌آوردن این سمت هستند و افزود نتیجه تصمیمش در این خصوص را هفته آینده اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار