ماجرای تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در کاخ سفید

یک پایگاه الکترونیکی اسرائیلی، تجهیزات به کار رفته در شنود رژیم صهیونیستی علیه کاخ سفید را افشا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز عصر یک پایگاه الکترونیکی اسرائیلی در گزارشی به نقل از سه مقام آمریکایی که پیشتر در پست‌های اطلاعاتی و جاسوسی حضور داشته اند اعلام کرد: "آمریکا بر این باور است اسرائیل تجهیزات و دستگاه‌های جاسوسی و شنود کوچکی موسوم به Sting Rays (دستگاه اسرارآمیز ردگیری تلفن همراه بین المللی) یا IMSI Capture را در فضایی نزدیک کاخ سفید و مراکز حساس دیگر در سراسر واشنگتن کار گذاشته است. "

ماجرای تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در کاخ سفید

یکی از مقامات عالی رتبه آمریکایی گفته است: "ظاهرا این دستگاه‌ها برای جاسوسی علیه شخص ترامپ و معاونان و همکاران ارشد وی طراحی شده اند؛ البته هنوز مشخص نیست که تلاش‌های اسرائیل به نتیجه رسیده است یا خیر".

یک مقام اطلاعاتی رسمی خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۱۰ نیز سوء ظن‌هایی درباره احتمال جاسوسی "اسرائیل" مطرح شده بود. وی در این خصوص گفت: "در آن زمان به اسرائیلی‌ها مشکوک شده بودیم. آن‌ها همیشه اطلاعات دقیقی داشتند، نمی‌شد به راحتی فهمید این اطلاعات دقیق را از کجا آورده اند. آن‌ها حتی از نحوه فکر کردن ما هم خبر داشتند؛ گاهی عبارت‌ها و کلمه‌هایی را به کار می‌بردند که ما فقط در پیش نویس‌ها و چک نویس‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردیم. "

در این گزارش آمده است برای مثال زمانی که دولت اوباما سرگرم تدارک مقدمات مذاکره بین "اسرائیل" و فلسطین بود، اسرائیلی‌ها تلاش می‌کردند مفاد و مفاهیمی را که در مذاکرات مطرح می‌شود را از قبل بفهمند.

در این گزارش تصریح شده است که دستگاه‌های استینگری Sting Rays قادر به ردیابی تماس‌های رادیویی هستند و پلیس به منظور کنترل و ردیابی تماس‌های مظنونین در تحقیقات جنایی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند هر چند که استفاده از این دستگاه از آنجا که بدون حکم قضایی صورت می‌گیرد همیشه بحث برانگیز بوده است.

به گفته این پایگاه اطلاع رسانی، دو سال پیش پس از ارزیابی و برآورد میزان خطر این دستگاه‌ها توسط وزارت امنیت ملی، تعداد نامشخصی از آن‌ها در داخل واشنگتن شناسایی و جمع آوری شدند.

در گزارش این وزارت خانه برای سناتور "رون وایدن" در ماه مه ۲۰۱۸ آمده است که این دستگاه‌ها اغلب در مناطق نزدیک به مراکز و تأسیسات حساس و حیاتی مثل کاخ سفید کار گذاشته شده بودند.

البته در آن زمان هویت کسانی که این دستگاه‌ها را کار گذاشته بودند شناسایی نشد. تنها چیزی که می‌شد گفت این است که برای شنود تماس‌های غیر ایمن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کار گذاشته شده بودند.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز پنج شنبه به شدت از گزارش پایگاه الکترونیکی آمریکایی "پولتیکو" انتقاد کرد؛ این پایگاه، "اسرائیل" را به کار گذاشتن دست‌های شنود در اراف کاخ سفید متهم کرده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار