امام جمعه یزد:

پیاده‌روی اربعین نماد قدرت اسلام و ارزش‌های دینی در مقابل استکبار جهانی است

امام جمعه یزد گفت: همایش جهانی پیاده‌روی اربعین نماد قدرت اسلام و ارزش‌های دینی در مقابل استکبار جهانی است.

پیاده‌روی اربعین نماد قدرت اسلام و ارزش‌های دینی در مقابل استکبار جهانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اهمیت اربعین حسینی، تصریح کرد: همایش جهانی پیاده‌روی اربعین نماد قدرت اسلام و ارزش‌های دینی در مقابل استکبار جهانی است.

 آیت‌الله ناصری‌یزدی با اشاره به اینکه آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته توطئه‌های زیادی علیه انقلاب اسلامی ایران داشته و ایران را تروریست معرفی می‌کند، افزود: این اقدام در حالی است که آمریکایی‌ها در میان تمام مسلمانان در حال خونریزی و جنایت است و همه کشور‌ها را به جان هم انداخته‌اند تا بتوانند به کار‌های خبیثانه خود ادامه دهند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مستکبران جهان جز ذلت و خواری برای ما چیزی نمی‌خواهند، ولی این ملت تاکنون با ایستادگی در برابر دشمنان، نه تنها دچار ذلت نشدند، بلکه به برکت فرمان رهبری و برخورداری از بصیرت بالا، امروز در اوج عزت هستند.

او خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن ارزش‌های دینی و اسلامی مقابل ظلم ایستاد و به شهادت رسید.

 آیت‌الله ناصری‌یزدی احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مهمترین اهداف امام حسین (ع) در دشت نینوا دانست و افزود: واقعه کربلا الگو و ملاک خوبی برای توسعه انسان‌های مومن در عصر حاضر است.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که بعد از شهادت امام حسین (ع) در دشت نینوا وظیفه حضرت زینب (س) آغاز و حائز اهمیت است، گفت: در حرکت حضرت زینب (س)، دو عنصر صبر و بصیرت به صورت بسیار پررنگ دیده می‌شود.

ناصری‌یزدی بصیرت افزایی را یکی از مهمترین عوامل پیشرفت انسان‌های مومن در جامعه و عصر امروز دانست و بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به واسطه ارزش‌های دینی و عاشورایی، در حال ترویج به تمام نقاط دنیا است.

انتهای پیام/ غ

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.