قدردانی ائمه جمعه مازندران از پوشش مناسب عزاداری‌ها

برخی ائمه جمعه مازندران از تلاش صدا و سیما استان برای پوشش مناسب عزاداری‌ها قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان بابل یکی از وظایف صدا و سیما در ایام محرم را نشر فرهنگ عاشورایی و جلوه‌های آن اعلام کرد و گفت: صحنه‌های شورانگیز عزاداری‌ها و فرهنگ غنی مردم دیارعلویان باید به جامعه منتقل شود و صدا و سیمای استان در ضبط، پخش و نشر این فرهنگ عاشورایی به خوبی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه تجمعات عاشورایی در استان مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها کم است، افزود: صدا و سیما مازندران تجمعات عاشورایی چند شهرستان از جمله بابل را به صورت زنده پخش کرد که جای تشکر دارد.

امام جمعه بابل رسیدن به عدالت رسانه‌ای، نشان دادن جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر و ترویج ارزش‌های واقعی عاشورا را از جمله خواسته‌های همه مردم استان دانست و از صدا وسیما خواست در عزاداری‌های سال آینده تجمعات عاشورایی شهرستان‌ها را به صورت ویژه‌تر منعکس کند تا بقیه هیات‌ها که به صورت انفرادی عزاداری می‌کنند تشویق به راه اندازی تجمعات یکپارچه شوند.

حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل نیز در خصوص پوشش صدا و سیما مرکز مازندران از عزاداری دهه اول محرم، گفت: صدا وسیما چند سال اخیر در پوشش عزاداری به خوبی به وظایف خود عمل کرد و امسال کمترین خطا را در مقایسه با سال‌های گذشته داشت.

او پخش عزاداری‌های سنتی، مدیحه سرایی‌های درست، استفاده از اشعار و مداحی‌های با محتوی و حضور مداحان جوان را از نقاط قوت صدا و سیما مرکز مازندران اعلام کرد و گفت: اگر صدا و سیما به همین صورت به درستی عمل کند خیلی از خرافات از جامعه رخت بر می‌بندد.

امام جمعه آمل رسانه را فرهنگ ساز عزاداری واقعی سیدالشهدا (ع) دانست و ادامه داد: صدا و سیما مرکز مازندران امسال در حوزه نشر آموزه‌های قیام عاشورا اثر بخشی خوبی داشت.

حجت الاسلام جباری امام جمعه شهرستان بهشهر نیز با قدردانی از مردم و صدا وسیما مرکز استان، گفت: پخش برنامه عزاداری شهرستان از صدا وسیما مرکز استان بسیار زیبا، جالب و جذاب بود و این مراسم‌ها هم به خوبی ضبط و هم به موقع پخش شد.

او با بیان اینکه خبرنگاران صدا وسیما امسال با حضور در مناطق مختلف حتی روستا‌های دورافتاده شهرستان، عزاداری‌های واقعی بامعنی مردم منطقه را به خوبی نشان دادند، افزود: هم صدا وسیمای مرکز مازندران و هم مردم در دهه اول محرم امسال بیشتر از گذشته برای رسیدن به آموزه‌های سالار شهیدان تلاش کردند.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان نور گفت: رسانه ملی و استانی امسال توانست بهترین و زیباترین نقش را در انعکاس برنامه‌های عزاداری داشته باشد و حتی در روستا‌ها بهترین برنامه‌ها را ضبط کردند و انعکاس دادند.

او با بیان اینکه رسانه استانی با پخش برنامه‌های ویژه، قلب‌های مردم را متوجه بهترین درس‌های عاشورا از جمله ایثار، از خودگذشتگی، دستگیری از فقرا و مبارزه با نظام سلطه کرد، افزود: صدا و سیما مازندران با انعکاس بهترین عزاداری‌ها مایه نورانیت دل‌های مردم و نشان دادن مسیر صحیح قیام اباعبدالله الحسین (ع) شد.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه شهرستان رامسرنیز با بیان اینکه صدا و سیما بهترین نقش را در ارسال پیام عاشورا می‌تواند ایفا کند، گفت: صدا و سیما شعار لبیک یا حسین(ع)  را که شامل اطاعت از، ولی امر و امام عصر می‌شود را باید به خوبی انعکاس دهد که به شکر خدا در رساندن این پیام موفق بود.

حجت الاسلام سید مهدی هدایتی امام جمعه شهرستان تنکابن گفت: صدا وسیما استان در پوشش مراسم عزاداری در غرب مازندران به خوبی عمل کرده است.

او افزود: هیات‌های عزاداری باید وارد منازل مسکونی شوند و رسیدن به این هدف فقط با تلاش رسانه و ارسال صدا و تصویرعزاداری برای افرادی که توانایی جسمی برای حضور در این مراسم‌ها را ندارند امکان پذیر است.

حجت الاسلام خطیبی امام جمعه کلارآباد نیز با قدردانی از صدا و سیما مرکز مازندران خصوصا واحد خبر این مرکز، جهت اطلاع رسانی مناسب از مجمع جهانی شیرخوارگان، و مراسم احلی من العسل گفت: صدا و سیما می‌تواند عمق مفاهیم اسلامی را از طریق قاب صدا و سیما در دل و جان جوانان بنشاند.

او با قدردانی از پوشش مناسب صدا و سیما از عزاداری‌ها دهه اول محرم در این منطقه ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها ریشه دار شود.

انتهای پیام/ک
 

صدا وسیما و پوشش مناسب عزاداری های دهه اول محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.