تکواندو، با تغییرات هیجان انگیز در توکیو

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو امیدوار است با کمک فناوری‌های پیشرفته و لباس‌های جدید، المپیک ۲۰۲۰ توکیو نقطه عطف دیگری در تاریخ ورزش باشد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آن که در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، تکواندو پس از جودو به عنوان دومین هنر رزمی آسیایی که مسابقات آن به عنوان یک رشته رسمی در المپیک برگزار می‌شود انتخاب شد، تکواندو همواره با ایده‌ها و فناوری‌های جدید تکامل پیدا کرد و امروزه به عنوان یک رشته ورزشی پرطرفدار و مدال آور در مسابقات بین المللی و آوردگاه المپیک شناخته می‌شود.

در المپیک ۲۰۱۲ لندن، فدراسیون جهانی تکواندو برای نخستین بار از سیستم امتیاز دهی الکترونیکی و سیستم بازبینی ویدیویی استفاده کرد تا نتایج مسابقات بیطرفانه و منصفانه‌تر رقم بخورد. در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، شکل و اندازه شیابجانگ ۸ ضلعی و کوچک‌تر شد تا مبارزات این رشته جذاب‌تر و پویا‌تر شود.


بیشتر بخوانید: برگزاری جلسه شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو/ مکزیک و انگلیس میزبان رقابت‌های گرندپری


المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز که از سوم تا نوزدهم مرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود از این تغییرات بی نصیب نمی‌ماند و هواداران تکواندو بزرگرترین تحول این رشته ورزشی را در توکیو مشاهده خواهند کرد. از جمله این تغییرات نصب دوربین‌های ۴ بعدی در محل برگزاری بازی ها است که دید ۳۶۰ درجه‌ای دارد و می‌تواند بازبینی ویدیویی تمام حرکات بازیکنان را به طور کامل تری فراهم کند.

چانگ وان چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو درباره تغییراتی که قرار است در المپیک توکیو برای تکواندو لحاظ شود، گفت: سیستم ویدیویی جدید خیلی‌ها را شگفت زده خواهد کرد، همانطور که من ۲ سال پیش هنگام امتحان این سیستم شگفت زده شدم. من اطمینان دارم که این سیستم در توکیو به خوبی جواب می‌دهد. گذشته از این، سیستم ویدیویی جدید با از بین بردن نقاط کور و نمایش تمامی صحنه‌ها در مبارزات، به سیستم امتیاز دهی هم کمک زیادی می‌کند.

وی در ادامه گفت: این سیستم ویدیویی در مسابقات گرند اسلم سال گذشته چین و مسابقات جهانی منچستر مورد استفاده قرار گرفت و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.


بیشتر بخوانید: ایران پشتوانه خوبی برای تکواندو آسیاست


فدراسیون جهانی همچنان تلاش می‌کند تا عملکرد سیستم ویدیویی را ارتقا دهد و در این راستا ممکن است که این سیستم در مسابقات پیش از المپیک دوباره آزمایش شود.

همچنین فدراسیون جهانی تکواندو در صدد است برای المپیک توکیو لباس‌هایی راحت‌تر و با رنگ‌های متنوع‌تر برای ورزشکاران فراهم کند البته برخی‌ها نگرانی‌هایی مبنی بر این دارند که لباس غیر سفید، نوعی سنت شکنی است و می‌تواند رنگ سنتی تکواندو را تضعیف کند. به‌همین دلیل فدراسیون جهانی پیش از تصمیم گیری درباره این موضوع، از مقامات فدراسیون ها، تکواندوکاران و هواداران تکواندو نظر خواهی می‌کند.

«چو» درباره تغییر لباس‌های تکواندوکاران المپیکی گفت: ما قصد نداریم لباس سنتی تکواندو که سفید رنگ است را تغییر دهیم. برنامه ما استفاده از لباسی است که برای ورزشکاران راحت‌تر و برای هواداران جذاب‌تر باشد. برای مثال محافظ بازو‌ها و ساق پا می‌تواند متصل به لباس جدید باشد.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو امیدوار است با کمک فناوری‌های پیشرفته و لباس‌های جدید، المپیک ۲۰۲۰ توکیو نقطه عطف دیگری در تاریخ ورزش باشد.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون جهانی تکواندو درباره المپیک توکیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار