رییس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:راهبرد آموزش پیش دبستانی در آموزش و پرورش بر مبنای تقویت و پرورش مهارت‌های اجتماعی کودکان است و والدین باید فرزندان خود را در مراکز پیش دبستانی دارای مجوز از این دستگاه، نام‌نویسی کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نسرین باباپور رییس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: آموزش‌های پیش‌دبستانی باید با تاکید بر تقویت و پرورش مهارت‌ها و استعداد‌های کودکان و ایجاد انگیزه یادگیری و ادامه تحصیل برای دوره ابتدایی باشد؛ در حالی که برخی مربیان، فعالیت‌های آموزشی پیش‌دبستانی را براساس محتوای مطالب پایه اول ابتدایی قرار می‌دهند.

او اظهار داشت: راهبرد آموزش پیش دبستانی در آموزش و پرورش بر مبنای تقویت و پرورش مهارت‌های اجتماعی کودکان است و والدین باید فرزندان خود را در مراکز پیش دبستانی دارای مجوز از این دستگاه، نام‌نویسی کنند.

رییس پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان بیان کرد: توانمندسازی کودکان، نهادینه کردن هویت ایرانی و اسلامی آنها، حفاظت از محیط زیست و آموزش بسیاری از مهارت‌های اجتماعی به کودکان و اولیای آن‌ها از جمله هدف‌های کیفی دوره پیش دبستانی است.
او با بیان اینکه دست‌کم ۱۳ دستگاه و سازمان خود را متولی صدور مجوز برای دوره پیش دبستانی می‌دانند، تصریح کرد: این دوره با توجه به دستورالعمل و بخشنامه شورای عالی آموزش و پرورش قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

باباپور ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که مراکز و مربیان خارج از محدوده آموزش و پرورش به نوآموزان پیش دبستانی و در نتیجه به سیستم آموزش و پرورش وارد می‌کنند، آموزش‌های سنگین و نامناسب کودکان در این دوره است که برای آن‌ها در دوره ابتدایی مشکل ایجاد می‌کند.

او اضافه کرد: این در حالی است که اگر متولی صدور مجوز به تمام مراکز خصوصی پیش دبستانی به آموزش و پرورش واگذار شود، همه نوآموزان می‌توانند با محتویات مهارتی تربیت و پرورش یابند.

رییس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خواستار مدیریت واحد آموزش‌های دوران کودکی شد و افزود: بر این اساس وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک و دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت جسمی و روحی دانش آموزان یکی از ضرورت‌های آموزش و پرورش است از دو سال پیش تا کنون سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی در مراکز دارای مجوز از این دستگاه، در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شده است.

پیش بینی می‌شود، امسال ۶۴ هزار دانش آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان اصفهان شوند.

انتهای پیام/م

 

حافظه محوری نباید مبنای آموزش‌های پیش‌دبستانی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
چرا سوالي درباره هزينه بالاي ثبت نامه پيش دبستاني سوال نکرديد از اين خانم مدير از 3200 تا 4200 نرخ دارد ....
آخرین اخبار