درخشنده: سرود ملی کشور‌ها در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا پخش نمی‌شود

رئیس کمیته رویداد‌های بین المللی فدراسیون والیبال گفت: سرود ملی کشور‌ها تنها در مسابقات جهانی و لیگ ملت‌ها پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید درخشنده، رئیس کمیته رویداد‌های بین المللی فدراسیون والیبال درباره برگزاری بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در تهران و نواخته نشدن سرود ملی کشور‌ها پیش از شروع بازی‌ها اظهار داشت: این رقابت‌ها با حضور ۱۶ کشور برگزار می‌شود. از صبح امروز (جمعه) ۴ بازی در سالن ۱۲ هزار نفری و ۴ بازی در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی انجام شد. در کل از ۶۴ مسابقه میزبانی می‌کنیم. در هیچ یک از مسابقات آسیایی سرود ملی کشور‌ها نواخته نمی‌شود و من فکر می‌کنم حدود ۱۰ سال است ایران میزبان رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا نبوده و شاید دوستان این موضوع را فراموش کرده اند.

او افزود: اگر یادتان باشد زمان برگزاری رقابت‌های نوجوانان آسیا در تبریز هم سرودی نواخته نشد. حتی در رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی سن پترزبورگ روسیه هم این کار انجام نشد. تنها در رقابت‌های جهانی و لیگ ملت‌ها سرود کشور‌ها نواخته می‌شود. پروتکل مسابقات هم ۳۲ دقیقه است و چهار دقیقه‌ای که پیش از این برای پخش سرود‌ها بود حذف شده است.

درخشنده تصریح کرد: ما از ۳۰ دقیقه استفاده می‌کنیم. ۲ دقیقه برای عکس تیمی هر تیم است و از فردا ۲۸ دقیقه پروتکل قبل از بازی را اجرا می‌کنیم. این کار به صورت دقیق مطابق پروتکل مسابقات آسیایی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال ایران ۳ - سریلانکا ۰ / پیروزی آسان شاگردان کولاکوویچ در گام نخست


او درباره دلیل برگزار نشدن نشست خبری برای سرمربیان و بازیکنان در پایان بازی‌ها گفت: من ماه گذشته مسئول مسابقات آسیایی بانوان در کره جنوبی هم بودم. نشست خبری پس از بازی‌ها در صورت تشخیص کشور میزبان انجام می‌شد. درصورتی که رسانه‌های کشور میزبان چنین درخواستی از روابط عمومی فدراسیون داشته باشند این کار صورت می‌گیرد، اما طبق دستورالعمل اجرایی تنها اهالی رسانه می‌توانند از میکسد زون استفاده کنند. اگر رسانه‌ها از ما بخواهند از سرمربی و کاپیتان تیم‌ها می‌خواهیم در نشست مطبوعاتی شرکت کنند و منعی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اظهارات درخشنده درباره رقابت های آسیایی والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.