هفته پنجم لیگ آزادگان؛

تداوم صدرنشینی در گرو موفقیت در سیرجان/ تقابل عنایتی و مهابادی در شهرآورد شیراز

در چارچوب بازی‌های هفته پنجم لیگ دسته یک، ۱۸ تیم حاضر در این لیگ امروز به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پنجم مسابقات لیگ دسته یک فوتبال از امروز آغاز می‌شود و ۱۸ تیم حاضر در این مسابقات به مصاف هم می‌روند.  

تقابل عنایتی و مهابادی در شهرآورد شیراز

فجر شهید سپاسی شیراز فصل جدید را با شکست برابر تیم قدرتمند آلومینیوم اراک آغاز کرد، اما زردپوشان شیرازی موفق شدند ۳ دیدار بعدی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و پس از بادران در رده دوم قرار بگیرند. شاگردان مهابادی در بازی هفته چهارم برابر ملوان با ۴ گل حریف شمالی را شکست دادند تا با روحیه خوب به استقبال شهرآورد این هفته بروند. در سمت مقابل قشقایی بر خلاف تیم همشهری با پیروزی فصل جدید را شروع کرد اما آن‌ها در ادامه نتوانستند روند خوبشان را ادامه دهند و از ۳ بازی بعدی تنها ۱ امتیاز کسب کردند تا با ۴ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار بگیرند. قشقایی میزبان این دیدار است و غلامرضا عنایتی، سرمربی این تیم اعلام کرده چیزی جز ۳ امتیاز شهرآورد شیراز تیمش را راضی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: بگوویچ: بازی سختی مقابل پارس‌جنوبی داریم/ جباری فردا روی نیمکت نمی‌نشیند


شاگردان باهنر در جستجوی نخستین امتیاز در فصل جدید

تیم تازه تاسیس علم و ادب تبریز که برای نخستین بار در لیگ یک حضور پیدا کرده، تاکنون ضعیف‌ترین تیم این مسابقات بوده و شاگردان باهنر نتوانستند از ۴ بازی قبلی شان امتیازی بگیرند. سپیدرود رشت هم پس از سقوط به لیگ یک درگیر مسائل مدیریتی و مالکیتی شد و هفته گذشته برای چندمین بار مالک این تیم تغییر کرد. با این وجود شاگردان نظر محمدی با ۲ پیروزی، ۱ تساوی و ۱ شکست عملکرد بدی نداشتند و اکنون با ۷ امتیاز در میانه‌های جدول ایستاده اند. بازی ۲ تیم به میزبانی علم و ادب برگزار می‌شود و تبریزی‌ها این فرصت را دارند تا نخستین امتیاز فصل را در این دیدار خانگی کسب کنند.

فرصت جبران برای شاگردان فکری

استقلال خوزستان پس از بازگشت به لیگ، تا به اینجا عملکرد خوبی نداشته و تنها ۱ امتیاز حاصل کار آن‌ها از ۴ هفته گذشته بوده است. در سمت دیگر آلومینیوم اراک در ۴ بازی خود شکستی متحمل نشده و تنها ۲ تساوی برابر گل ریحان و خوشه طلایی باعث شد تا شاگردان فکری با ۲ امتیاز کمتر از بادران صدرنشین در رده هفتم قرار بگیرند. بازی خانگی این هفته برابر استقلال خوزستان فرصت خوبی برای جبران اختلاف ناچیز آلومینیوم با صدر جدول است و مطمئنا استقلال خوزستان برابر میزبان خود کار دشواری دارد.


بیشتر بخوانید: خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی بیخ گوش ملوانان


نیم نگاه داماش به صدر 

در  دیگر بازی این هفته داماش گیلانیان میزبان مس کرمان خواهد بود. داماش از ۴ بازی گذشته خود ۲ تساوی و ۲ پیروزی به دست آورده و با ۸ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. داماش با صدر جدول اختلاف ۲ امتیازی دارد و منتظر لغزش مدعیان برای رسیدن به صدر جدول است. اما بر خلاف چیزی که تصور می‌شد شاگردان مجتبی حسینی در مس کرمان عملکرد ضعیفی داشته اند و میانگین ۱ امتیاز از هر بازی حاصل کار نارنجی پوشان بوده است. بازیکنان مصدوم مس کرمان نیز به آمادگی لازم رسیده اند و می‌توانند تیمشان را در دیدار برابر داماش همراهی کنند.

نیروی زمینی به دنبال نخستین امتیاز در فصل جدید

شاگردان امیدرضا روانخواه در تیم نیروی زمینی عملکرد ضعیفی داشتند و نتوانستند از ۴ بازی گذشته هیچ امتیازی کسب کنند. نیروی زمینی این هفته میزبان نود ارومیه‌ای خواهد بود که با ۳ پیروزی و ۱ شکست در رده چهارم قرار دارند. بازی با تیم متحول شده نود ارومیه برای تیم بحران زده‌ای مانند نیروی زمینی دشواری‌های زیادی دارد اما وقت آن رسیده که نیروی زمینی پس از چهار بازی ناامید کننده، نخستین امتیاز خود در فصل جدید را بگیرد.


بیشتر بخوانید: ساروی جایگزین نجفی در رایکا شد


 کار سخت احمدزاده در نخستین تجربه سرمربیگری در فصل جدید 

هواداران ملوان که در هفته پنجم سومین سرمربی در فصل جدید را روی نیمکت تیمشان می‌بینند، امیدوارند با روی کار آمدن پیشکسوتان این باشگاه به جای افراد غیر بومی، بار دیگر به اقتدار گذشته بازگردند. محمد احمدزاده دوباره به نیمکت ملوان بازگشته و این موضوع انزلیچی‌ها را دلگرم می‌کند اما احمدزاده در نخستین تجربه سرمربیگری خود در فصل جدید، باید تیمش را در بازی برابر خوشه طلایی ساوه که نشان داده تیمی قدرتمند است هدایت کند. ملوانان میزبان این دیدار هستند و پیروزی  آن‌ها برابر تیمی که تاکنون در قامت یک مدعی ظاهر شده، می‌تواند روحیه از دست رفته این تیم را بازگرداند.


بیشتر بخوانید: ساروی جایگزین نجفی در رایکا شد


تداوم صدرنشینی در گرو موفقیت در سیرجان

بادران تهران از ۴ بازی گذشته خود ۱۰ امتیاز گرفته و اکنون صدرنشین است. شاگردان فرهاد کاظمی با عملکرد خوبی که داشته اند ثابت کرده اند این فصل فقط برای صعود می‌جنگند. در طرف دیگر آرمان گهر قرار دارد که در ۴ هفته گذشته عملکرد خوبی نداشته و تنها ۲ امتیاز حاصل کار آن‌ها در فصل جدید بوده است. با توجه به نتایج به دست آمده در بازی‌های اخیر به نظر نمی‌رسد بادران در این بازی کار سختی داشته باشد مگر این که سیرجانی‌ها در این بازی خودی نشان دهند و با پیروزی مقابل حریف قدرتمند خود شگفتی ساز شوند.

رایکا با اندیشه‌های جدید برابر گل ریحان

تیم رایکا بابل هم از دیگر تیم‌هایی  به شمار می‌رود که هنوز طعم برد را نچشیده است. رایکا که خط دفاعی خیلی خوبی دارد و تنها ۲ گل در این فصل دریافت کرده، در خط حمله ضعف زیادی دارد و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها نتوانند به نتایج دلخواه خود برسند. تیم شمالی در دیدار‌های دوستانه‌ای که اخیرا برگزار کرده نتایج قابل قبولی گرفته و باید دید حسین مسگر ساروی که به تازگی به عنوان سرمربی هدایت رایکا را بر عهده گرفته تا چه حد می‌تواند به این تیم نوپا کمک کند. رایکا این هفته میزبان گل ریحان البرز خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ایراندوست: واگذاری ملوان به نوری و زارع تصمیم درستی بود/ اشخاص بومی برای ملوان دلسوزتر و کارآمدتر هستند


مصاف مس رفسنجان با سرخپوشان در پاکدشت

دیگر بازی این هفته نیز بین مس رفسنجان رده چهارمی و سرخپوشان پاکدشت که با ۱ امتیاز کمتر در رده دهم قرار دارد برگزار می‌شود. ۲ تیم تا به اینجای کار عملکرد نسبتا مشابهی داشتند و در صورت کسب سه امتیاز این دیدار می‌تواند تا چند پله جایگاه خود در جدول رده بندی را ارتقا دهند. این دیدار به میزبانی سرخپوشان برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: سپیدرود دوباره دست به دست شد/ کریمی طلب هایش را بخشید


برنامه بازی‌های هفته پنجم به شرح ذیل است:

سرخپوشان پاکدشت - مس رفسنجان ۱۸:۰۰
شهرداری تبریز - سپیدرود رشت ۱۸:۰۰
آلومینیوم اراک - استقلال خوزستان ۱۸:۰۰
داماش گیلان - مس کرمان ۱۸:۰۰
رایکا بابل - گل ریحان البرز ۱۸:۰۰
ملوان - خوشه طلایی ساوه ۱۸:۰۰
قشقایی شیراز - فجر سپاسی ۱۸:۰۰
نیروی زمینی - نود ارومیه ۱۸:۰۰
آرمان گهر - بادران تهران ۱۸:۰۰

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار