فعالیت ۱۱۰ بهورز در شیروان

۱۱۰ بهورز در ۸۳ خانه بهداشت روستایی در شهرستان شیروان خدمت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی آرمیده سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه ۲۶ نفر از بهورزان این شهرستان آقا و ۸۴ نفر خانم هستند گفت: ۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت روستایی شیروان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه تحت پوشش خدمات این بهورزان قرار دارند.

آرمیده افزود: بهورزان نزدیک ترینٰ، در دسترس‌ترین خدمات حوزه سلامت را در اختیار مردم شریف ساکن در روستا‌ها و عشایر قرار می‌دهند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در شرایط جدید بهورزان شاغل فاقد مدرک کاردانی که در سال‌های قبل تربیت شده اند می‌توانند وارد پذیرش دوره کاردانی شوند که این امر رشد دانش علمی و تحصیلی بهورزان را به همراه دارد.

آرمیده سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات روستاها، آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان تا هشت سال، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای، محیط عمومی روستا، بهسازی محیط، بهداشت محیط اماکن عمومی، بیماریابی و پانسمان‌های ساده را از وظایف بهورزان نامید.

او افزود: داوطلبان آموزش بهورزی باید حداقل دارای مدرک دیپلم متوسط رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و یا بهیاری و مدیریت خانواده باشند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: انتخاب بهورزان توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مرکز آموزش بهورزی، واحد گسترش شبکه‌ها و گزینش و از طریق آزمون کتبی و شفاهی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

فعالیت ۱۱۰ بهورز در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.