سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

دستگیری ۷۰ نفر از قاچاقچیان لوازم خانگی در تهران

رئیس پلیس پایتخت درباره جزئیات بررسی دو پرونده بزرگ قاچاق کالا توضیحاتی داد.

دستگیری ۷۰ نفر از قاچاقچیان لوازم خانگی در تهران/ کشف ۲۸۰ میلیارد تومان کالای خانگی قاچاق در دو نقطه از پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران و درباره کشفیات پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، گفت: پلیس امنیت اقتصادی فاتب یگان نوپایی است که پرونده‌هایی را برای پیگیری مسائل مختلف در دستور کار خود دارد.

وی درباره عملکرد این پلیس در ده روز گذشته، افزود: دو پرونده بزرگ در دو نقطه تهران بررسی شد که سرکردگان این باند‌ها از عمده واردکنندگان کالای قاچاق بودند.

سردار رحیمی با بیان اینکه حواله‌های جعلی، کم اظهاری، سوء استفاده از اسناد گمرکی از شگرد قاچاقچیان این دو پرونده بود، تصریح کرد: در محموله اولی که بررسی شد، بیش از ۷۰ دستگاه کامیون حامل انواع و اقسام لوازم خانگی خارجی ساخت چین، کره، آلمان و ایتالیا بودند.

وی افزود: این کالا‌ها از جنوب ایران وارد تهران و در دو منطقه در جنوب پایتخت کشف شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۷۰ نفر از قاچاقچیان دستگیر و بیش از ۲۰ هزار قلم کالای قاچاق توقیف شدند؛ ارزش تقریبی محموله اول که در مرکز تهران کشف شد، ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در بررسی پرونده محموله دوم که در شور آباد کشف شد، ۲۵ کامیون توقیف شدند و ارزش اموال کشف شده در محموله دوم ۳۰ میلیارد تومان  است.

سردار رحیمی ادامه داد: تمام اطلاعات کالا‌هایی که از گمرک ترخیص می‌شوند، در اختیار ما قرار دارد، لذا اطلاعات محموله‌های کشف شده در اختیار ما نبود و ظن ما را بر این داشت که اموال قاچاق هستند و پس از بررسی پرونده این موضوع برای ما محرز شد.

وی افزود: در حال حاضر ۸، ۹ پرونده در حال بررسی در پلیس امنیت اقتصادی فاتب است و در حال پایش اطلاعاتی هستیم، در شش ماهه گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نسبت به پارسال ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه مقصد بسیاری از کالا‌های قاچاق تهران است و به همین منظور در تلاش هستیم تا پلیس امنیت اقتصادی را تقویت کنیم، گفت: بازار ارز به طور کامل تحت کنترل پلیس قرار دارد، از تمام دلالان تعهد گرفته شده و بانک اطلاعاتی برای آن‌ها تشکیل شده، در فضای مجازی نیز برای جلوگیری از قیمت سازی کاذب در حال فعالیت هستیم.

انتهای پیام/

بازار ارز به طور کامل تحت کنترل پلیس قرار دارد

برچسب ها: ناجا ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاتمی
۰۹:۲۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
انشالله کارتون با تولید کنندگان مواد مخدر تمام شده !!!؟
انهم در تهران اتوبان اشرفی جولانگاه اشپزخونه ها و پخش کننده های مواد است. موفق باشید
آخرین اخبار