برداشت ۲ هزار تن لیمو ترش در مهر

برداشت حدود ۲ هزار تن لیموترش از سطح ۲۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان مهر به پایان رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامحسین مظاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: برداشت لیموترش از باغ‌های این شهرستان نیمه دوم تیرماه شروع و تا نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد که محصول تولیدی علاوه بر مصرف در سطح شهرستان و مناطق همجوار، در میادین میوه و تره بار شیراز، اصفهان و تهران به فروش می‌رسد.

او بیان کرد: افزایش قیمت لیموترش در سال‌های اخیر باعث افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان مُهر شده که با توجه به کیفیت مناسب آب و خاک در بخش اسیر این شهرستان، بیشترین سطح زیر کشت مرکبات به ویژه لیمو ترش در این بخش است.

مظاهری، تلفیق تجربه باغ داران سنتی این شهرستان با علم کارشناسان را از دلایل موفقیت باغداران این شهرستان دانست و افزود: اقدام به کشت نهال‌های شناسنامه‌دار تهیه شده از نهالستان‌های دارای مجوز و استفاده از آبیاری قطره‌ای به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب از دیگر اقدامات شاخص همزمان با توسعه سطح زیر کشت لیموترش در این شهرستان است.

استان فارس با ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت لیموترش و تولیدی بالغ بر ۳۰۴ هزار تن رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید این محصول در کشور به خود اختصاص داده است.

شهرستان مهر در فاصله ۳۲۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد و یکی از مناطق تولید مرکبات در استان فارس است.

انتهای پیام/ت

برداشت لیموترش در مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار